“Türkiye, catering sektöründe Avrupa ortalamasının çok üzerinde yer alıyor”

0
38

Türkiye’de catering sektörü, istihdam ve iş hacmi anlamında büyük bir öneme sahip. Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de sanayileşmenin büyümesi ile doğru orantılı olarak catering sektörü de büyümesini sürdürüyor.

Özellikle son yıllarda catering sektöründe hastaneler ve okullar başta olmak üzere birçok farklı kurumdan da hizmet alımı önem kazanmaya başladı. Türkiye bu sektördeki istihdam ihtiyacına da karşılık verebilir kapasitede. Her yıl hızlı bir büyüme trendine sahip olan catering alanının, Türkiye’de ekonomi ve istihdam anlamında en önemli sektörler arasında yer aldığını belirten Nihat Kartal, “Sofra/Compass Group Türkiye olarak Türkiye’nin en büyük ikinci işvereni konumundayız. Şu an itibariyle 30 bin kişilik çok büyük bir aile olduk” ifadelerini kullanıyor. Catering sektörü yıllık 60 milyar TL’lik bir ekonomik değere sahip. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’ndan gıda üretim izni almış 5 bin işletme bulunuyor ve yaklaşık 400 bin kişiye istihdam sağlanıyor. Rakamların sektörün ekonomideki rolünü çok güzel yansıttığını kaydeden Kartal, Türkiye’nin 81 ilinde, 2 bin 100 müşteriye 3 bin 650 farklı lokasyonda hizmet verdiklerini ve günde 1 milyon 300 bin, yılda 350 milyon öğün yemek ürettiklerini dile getiriyor. 

“Hammadde tedarikinde de en iyi ürünleri tercih ediyoruz” 

Nihat Kartal, “Hizmet kalitemizi her zaman en üst seviyede tutmak için hammadde tedarikinde de en iyi ürünleri tercih ediyoruz” diyerek şöyle devam ediyor: “Lokal, mevsimsel, etik ve sürdürülebilir satın alma önceliğimiz. Çalışanlarına, hayvanlara, doğaya iyi davranan doğru tedarikçiler ile çalışmayı tercih ediyoruz. Satın alma gücümüzü iyiye kullanmak en önemli hedefimiz.” 

“Her aşamada çiftçiye destek oluyoruz” 

Sofra Group çiftçileri de unutmuyor ve tarladaki ürününü hak ettiği fiyata satmakta zorlanan çiftçileri sevindirecek bir karara imza atıyor. Sofra Group, 2015 yılından bu yana meyve ve sebzeyi doğrudan çiftçiden almaya başlayarak, çiftçiye destek oluyor ve kendi maliyetlerini dengeliyor. İsteyen üreticiye ön ödeme yaptıklarını belirten başarılı yönetici, “Çiftçilerin böylelikle gerekli tohumu ve gübreyi almalarını sağlıyoruz. Tohumun tarlaya atılmasından ürünün mutfaklarımıza gelişine kadar her aşamada çiftçiye destek oluyoruz. Çiftçi de böylelikle ‘ürünümü kime satacağım, kaça satacağım’ endişesinden kurtuluyor” diyor. Sofra/Compass Group Türkiye; iş ve alışveriş merkezleri, fabrikalar, eğitim kurumları ve sağlık kurumlarına toplu yemek ve destek hizmetleri sunuyor. Türkiye’de, EUREST, OBASAN ve TURKAŞ markasıyla iş merkezlerine ve fabrikalara, SCOLAREST markasıyla eğitim kurumlarına, MEDIREST markasıyla da sağlık kurumlarına toplu yemek hizmeti veriyor. 

“Pazar dinamiklerine hızlı bir şekilde adapte olmamız gerekiyor” 

Sektöre dair değerlendirmelerde bulunan Nihat Kartal sözlerini şöyle sonlandırıyor: “Değişen ekonomik koşullara ve pazar dinamiklerine hızlı bir şekilde adapte olmamız gerekiyor. Bu sayede sürdürülebilir büyümeyi yakalayabilir ve ülkemize katkı sunmaya devam edebiliriz. Öte yandan Türkiye, catering sektöründe Avrupa ortalamasının çok üzerinde bulunuyor. Büyük bir potansiyele sahip olduğumuzun altını çizmek gerekir. Yüksek standartlara sahip olan sektörümüzün, doğru parametreler ile dünyada daha iyi yerlere geleceğine inanıyoruz. Sektörümüz, hızlı gelişme ve büyüme trendi içerisinde, kaliteyi artırıcı rekabet unsurları aracılığıyla dünyada önemli bir konumda bulunuyor. Gelecek zamanda ülkemizin bu sektördeki yerini daha da sağlamlaştıracağına inanıyorum.” 

Sosyal Medya'da Paylaşın

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here