Food in Life - Yiyecek, İçecek, Mekan ve Gastronomi Kültürü Portalı -
foodinlife.com.tr - röportaj / Konuk:

Türk restorancılığında balık kültürünün zincir markası: Sur Balık

Sur Balık’ın hikayesi 2004 yılında Sarayburnu’nda başlıyor. Sürekliliği, mevsiminde kullandığı malzemeleri ve menüleri ile farkını ilk günden bu yana ortaya koyan marka, Türkiye’nin önde gelen balık restoranları arasında yerini alıyor. Dorak Holding’in markası olan Sur Balık’ı Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Pilav’dan dinledik.

Dorak Holding’in bir kuruluşu olarak hayata geçiriliyor Sur Balık. Gerek yerli gerekse de yabancı misafirlere Türk mutfağını ve deniz ürünlerini tanıtmak amacıyla Türk gastronomisine kazandırılıyor. Mustafa Pilav, ilk şubelerini Sarayburnu’nda hayata geçirdiklerini belirterek, “Hem yerli hem de yabancı misafirlerimizi ağırlayabileceğimiz, onlara Türk mutfağını, balık kültürünü deniz ürünlerini tanıtmak için kolları sıvadık. İlk olarak Sarayburnu’nda hayata geçirdiğimiz markamızla bugün; Sarayburnu, Arnavutköy, Haliç, Cihangir, Avanos, Ankara olmak üzere toplamda 6 farklı lokasyonda hizmet veriyoruz” diyor. Mustafa Pilav, temelleri 1971 yılında atılan Dorak Holding’te Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev alıyor. Türkiye’nin pek çok bölgesinde önemli turizm projelerine imza atarak büyüyen şirket; 2002 yılında ‘şirketler grubuna’, 2011 yılında ise holdinge dönüşüyor. Ahmet Serdar Körükçü, Ahmet Kaplan Tan ve Mustafa Pilav ortaklığında kurulmuş bir iştirak olan holdingin bugün, Türkiye’de birçok otel ve restoran yatırımları bulunuyor. 



“Profesyonel olarak yönetilen tek balık restoranı zinciriyiz” 

Sur Balık; geniş meze çeşitleri, ara sıcak alternatifleri ile balığı ve deniz ürünlerini, en taze, iyi şekilde sunan, geniş rakı, şarap kavları olan, balık restoranı olmasının yanı sıra, misafirlerinin talep, öneri ve eğilimlerini takip ederek, kendini yenileyen, farklı lokasyonlarda aynı lezzet, sunum kalitesi ile Türkiye’nin tek balık restoran zinciridir. Mustafa Pilav, çoğu restoranın standartlarının aynı kaldığına dikkat çekiyor. Sur Balık’ın misafir taleplerine her zaman öne verdiğini de dile getirerek, “Sur Balık; yeniliklere, müşteri taleplerine önem veriyor. Holding bünyesinde olması sebebiyle de tüm pazarlama kanallarını en etkin şekilde kullanmayı başarıyor bu anlamda profesyonel olarak yönetilen tek balık restoranı zinciriyiz” açıklamalarına yer veriyor. 

“Müşteri profiline ve alışkanlıklarına uygun imza lezzetler hazırlıyoruz” 

Sur Balık’ta misafirlerinin vazgeçilmezleri arasında; avokadolu karides, lakerda, kalamar tava, ahtapot ızgara, Sur Balık’a özel salatalar, taze otlar yer alıyor. Mevsiminde balığı, avlanma koşullarına uygun olarak, şeflerinin özel pişirme teknikleri ile servis eden Sur Balık, tamamen mevsim ürünleri kullanıyor. Başarılı yönetici restoranın öne çıkan lezzetlerinden şöyle söz ediyor: “Surbalık; tüm balık çeşitleri, pişirme teknikleri, mevsiminde sunulan garnitürleri, Balıkesir, Kastamonu ve İzmir’den ağırlıklı olarak temin edilen otları, mezeleri, özel zeytini ve Sur Balık’a özel olarak Gün Bakery tarafından üretilen ekmek çeşitleri ile diğer balık restoranlarından ayrılıyor. Bunun yanı sıra, her bir lokasyonda müşteri profiline ve alışkanlıklarına uygun imza lezzetler hazırlıyoruz. Örneğin; Arnavutköy’de soğanlı domatesli salatası, avakadolu karides, Cihangir’de patatesli garnitür, ot çeşitleri, Sarayburnu’nda soslu ıspanaklı meze, patron salatası, Haliç’te balık Adanası, levrek marine, Ankara’da kalamar tava sunumu ve Avanos’ta ise ılık atom fasulyesi, tuzda levrek söz konusu lezzetlerimizden.” 

 

Yorum Ekleyin :

İçeriklere yorum ekleyebilmek için lütfen kullanıcı girişi yapın.