Food in Life - Yiyecek, İçecek, Mekan ve Gastronomi Kültürü Portalı -
foodinlife.com.tr - makale / Eklenme Tarihi: 21.08.2014

Turizmde small - küçük

Executive Chef Ramazan Kır
Eskiden, 1990 yıllarda uluslararası bir otelde çalıştığımda bize eğitim veren hoca bir kelime kullanmıştı ve çok hoşuma gitmişti. Mesleğimiz açısından  çok katkıda bulunmuştu .Yanılmıyorsam "büyük başarılar küçük (small) detaylarda gizlidir" demişti. Bir konu hakkında karar verirken konunun bir düzünü bir de tersini düşünmek lazım.   

Yönetici olarak küçük (small) detaylarda konuyu sıkıştırmak da başarının temeli bozabiliyor. Başımdan geçen çok eski bir anımı paylaşmak istiyorum. Beş yıldızlı bir otel açılışı yapmıştık, gayet başarılı bir açılış oldu işler yolunda giderken idareyle yönetim arasında bir sorun ortaya çıktı. Genel müdür işten ayrıldı ve onun yerine bakan genel müdür yardımcısına genel müdürlük verilmedi. İşletme yeni bir genel müdür işe aldı, genel müdür yardımcısı bana yeni genel müdür hakkında görüşlerimi sordu ve ben de kendisine şöyle söyledim: "Bir otelin yönetim şekli genel müdürün ehliyet derecesini gösterir", yani:

A sınıfı bisiklet gibi kullanır, sadece kendi görünür,
B sınıfı olan arkada dört kişiyle yönetir,
C sınıfı olanın yolcu sayısı biraz daha artar,
E sınıfı olana aynadan bakıp yolcu durumuna göre kullanır.

İşin özü bu bir de yöneticilerin en büyük düşmanı egoizmin esiri olmaları, her şeyi kendi düşüncesine göre ayarlamaları. Misafir böyle düşünür diye kendi isteklerini yaptırmaları... Bu tipler turizmin (SMALL) küçük olanlar turizme hizmetten çok zarar veren yöneticiler; onun için yazımın başında da belirttiğim gibi   (SMALL) küçük detaylar sistemi zorlar; tersten bakarsan da küçük detaylar sorunların çözümünde olabilir.

Burada amaç yöneticileri eleştirmek değil, yöneticilerin özeleştiri yapmamalarıdır. Yöneticiler özeleştiri yapmadığı için SMALL (Küçükleşiyoruz )

Güzel bir örnek

Bir gün  iş  görüşmesi için   çağırdılar  ben de gittim.  Bayağı  uzak bir şehre...  İsim vermeyeyim, hoş olmaz. Genel  müdür bu işin duayenlerinden. Hoş beş yaptıktan sonra iş görüşmesine  başladık . Müdür  bey  konuşmaya başladı. Aşağı yukar, bir 45 dakikadan fazla konuştu.  Konunun içeriği,  şunu  şöyle yapacağım,  bunu böyle yapacağım. Gerçekten  beni çok etkiledi ve onun her konuşmasından  kendime pay çıkardım ve  kendimi kıyasladım. Düşündüm, konuştuklarının  %30'u benim yapabileceğim şeylerdi,  geri kalan  %70 de  alınacak olan  malzemelerle ilgiliydi. Müdür beyin konuşması bitti ve  ben söz aldım .

Kendisine  düşüncelerinin çok güzel şeyler olduğunu  ve  takdir ettiğimi  söyledim; "Ama bir şey sormak istiyorum müsaadenizle" dedim. Bu  düşüncelerini gerçekleştirmek için ne kadar bütçe ayırdığını sordum. O da bana bütçe ayırmadığını söyledi. Ben de  ona bir örnek verdim: "Turizmin  % 90'ı hayal etmek"  dedim, nasıl yani diyerek şaşırdı. "Bakın ben size iş görüşmesi için geldim, ben çalışana kadar size anlattığım her şey hayal. Ne zaman iş yapmaya başlarım; o zaman hayal gerçekleşir. Onun için anlatılanla  yapılan arasındaki  fark hayaldir . Yapılınca gerçek olur."  Turizm artık altın çağını kapatmak üzere, sadece  yanlış turizm  politikaları yüzünden (small) küçülüyoruz. Tek kazanan misafir oluyor görünüşte;  yoksa o da mı  small (küçük)?


Bazen küçük detaylar büyük sorunları çözer.  
Bazen küçük detaylar büyük sorunlar çıkarır.

Yorum Ekleyin :

İçeriklere yorum ekleyebilmek için lütfen kullanıcı girişi yapın.