Food in Life - Yiyecek, İçecek, Mekan ve Gastronomi Kültürü Portalı -
foodinlife.com.tr - makale / Eklenme Tarihi: 18.10.2007

OTELLERDEKİ LOKOMOTİF

PMYD Yönetim Kurulu Başkanı - Executive Chef Limak Limra Hotel –Food EDITOR Ali Rıza DÖLKELEŞ


Bir yılın ve sezonun sonlarına doğru gelmekteyiz.2007 yılı doluluk açısından çok keyifli geçti ve geçiyor da. Şu günlerde tek bir oda dahi istenilse çok zor çoğu otel dolu oda bulmak imkansız. Türk Turizmi açısından , Ülke ekonomisi açısından çok güzel bulgular bunlar.Yatırımcı mutlumu orası tartışılır.Biz çalışanlar mutluyuz mu evet Turizm altın çağını yaşar iken mutlu olmamak elde mi. Kimilerine göre bu doluluklar sanal maddi getirinin olmadığını boşa kürek çektikleri yönünde sitemleri var. Eskiye oran ile maliyetlerin çok fazla olduğu ve gelirlerin ise o boyutta düştüğü yönde sitemler var. Tabi ki bu bizi aşıyor buna sadece yatırımcının, Acente yetkililerinin, Tur operatörlerinin sadece Turizm politikası demekten öteye söylenecek söz bulamıyorum.

‘’Biz şefler ne yapıyoruz’’
Bütün çalışma yılını bir hafta veya iki haftaya hedeflemiş bu yapacağı tatilin hayali ile kendini hazırlamış misafiri mutlu etmek. Uyruğu ne olur ise olsun Rus, Alman, Belçikalı, Hollandalı, İsrailli, İngiliz,Türk Milliyetlerine bakmaksızın gelmiş olduğu tesiste Tatilini en güzel şekilde geçmesini sağlamak. Bunları neden sayıyorum çünkü çoğu tesis ve meslektaşlarım şu hataya düşüyor. ‘’Bu Ülke misafiri anlamaz yemekten, zaten çok alıyorlar ne sunar isen sun fark etmez her şey dahil de ne olacak doldur boşalt’’ mantığını güdenler var. Ne yazık ki bu düşüncede ve bu kafa yapısı ile çalışan hizmet veren kişiler ve tesisler yok denilmeyecek kadar fazla. Ne mutlu ki son yıllarda yeni açılan tesisler ile birlikte kalite yarışı ön plana çıkmıştır. Kaliteli hizmet öncelikle otelin mimarisinden başlamış bu kalite yönetiminden, personeline, yemeğinden servisine kadar bu kalite yarışı yansımaktadır. Türk Turizminde bu ve benzeri tesisleri görmekten son derecede mutlu olmaktayım. Burada kaliteli hizmet ve kaliteli ürün sunduğunuzda o hizmetin ve ürünün parası ne olur ise olsun alıcısının olduğunu görmekteyiz. O zaman kafayı kuma gömmenin mantığı yok. Kaliteli hizmeti verdiğinizde ve verdiğiniz ölçüde de maddi manevi karşılığını olacaktır. Bu mantık ile hareket edildiğinde göreceğiz ki Turizmde kalitemiz her geçen gün artacaktır.

‘’ Her Bir Birey ‘’
Otel içerisindeki hizmeti veren her bir birey bu bilinç ile yaptığı işe baktığında misafir memnuniyeti kaçınılmaz olacaktır. Departmanlar arasında otelin veya işletmenin vagonlarını çeken lokomotif hangi departmandır? Hiç düşündünüz mü? Bakalım ne kadar mimarisi güzel tesis yaparsanız buna gelen misafir tatilinin ilk iki günü dikkat eder, istediğiniz kadar tesisi altın ile kaplayın misafirin ilgisi iki günü geçmez, odası standart temizliği olmaz ise olmaz çünkü oda temizliğinde standart kurallar vardır bunlar olması gereken rutin iştir, bunu misafirde bilir. Kısacası siz gelen misafirinizi yemeğiniz ile servisiniz ile bunun yanı sıra güler yüz ile sunmadığınız da bu misafiri mutlu edemezsiniz ve bir daha bu misafir bu tesisi tercih etmeyecek hatta reklamasyon yapacaktır. Otellerimizde açılan özel temalı restoranlarda bunun bir göstergesidir. Daha düne kadar her şey dahil konsepti içerisinde bir tek ana restorandan hizmet verir iken şuan gelinen nokta da ise yedi, sekiz hatta on dört adet özel restoranları olan tesislerimiz mevcut. Burada ki ana tema misafiri mutlu etmek farklı mutfaklar ile tanıştırmak. Tatili süresince farklı duygular farklı lezzetler sunmak orijinalini bozmadan. Bunun doğrultusunda bu misafiri tekrar aynı tesise çekmek hatta yanında arkadaşları ile birlikte bu zor mu hayır değil. Bunu yapan başaran çok tesis var. Hatta tesise gelemeden aşçının yani Chefin devam edip etmediğini sorarak tatiline yön veren misafirler çok fazla. Bu doğruları dile getirdikten sonra peki söyleyebilirmiyiz. Tesisin lokomotifi Mutfak ve peşi sıra servistir. Bence öyle, kesinlikle öyle. Bunu doğruluğunu çözen tesislerin başarıları aşikărdır. Bu tesislerin personel politikası, doluluk oranları, fiyat olarak satış politikaları verdikleri hizmet gibi yapmış oldukları işletmecilikte kaliteyi yakalamışlar ve üzerine koymaktadırlar. Lokomotiften şaşmamak destek vermek dileğim ile.

‘’ Almanya Fuarında Türk Mutfağından Sunumlar’’

Her yıl yapmış olduğumuz gibi bu yılda yurt dışı bağlantılarımız dernek olarak sürmektedir. Eylül ayı içerisinde de bu etkinliklerimiz devam edecektir. Dördüncü Gastronomi Yarışmamızda bizleri yalnız bırakmayan Alman meslektaşlarımızın düzenlemiş olduğu etkinliklerde yer almak için bizde dernek yönetim kurulu olarak Almanya’ya gideceğiz. Burada Türk mutfağından sunumların yanı sıra görsel şhow yani sebzelerden ve buzdan heykeller yapılacak. Bu etkinlikler öncelikli olarak Frankfurt’a bulunan sevgili dostum Giesen Aşçılar derneği Başkanı ve Aşçılık bölümü hocası Hasjörg KASSNER’ organize ettiği etkinlikte bulunacağız bu etkinlik tam dört gün sürecek. Bu organizasyondan sonra Köln’de bulunan Kardeş derneğimiz Colonia Kochkunstverein und Gasteria 1884 e.V derneği Başkanı Sevgili dostum Ernst VLEER ‘ in organize ettiği altı gün süren kutlama ve yarışmalara katılacağız.

Bu organizasyonlarda Türk Mutfağını, Türk Aşçısını ve Sanatını nasıl olduğunu göstereceğiz. Dernek olarak bu tarz organizasyonlarda bulunarak bizden sonra gelecek genç şeflere öncülük yapmak ve özendirmek.Ufuklarını geniş tutmak. Bunların da daima peşinde olacağız. Bu sanatı bu mesleği yaptığımız sürece, bıkmadan usanmadan sosyal hayatımızdan zamanımızdan alarak bu ve benzeri organizasyonlarda daima yer alacağız ve bulunacağız. Bunu kendimize ilke edindik. Evet sevgili dostlar bu yolda bize daima yardımcı olan destek veren yatırımcılarımıza, Genel Müdürlerimize, Partnerlerimize sonsuz teşekkürlerimi sunarım.

‘’ Sevdiğim Sözler ‘’
Unutmayın öldüğünüz zaman, yapılacak işler listeniz hala dolu olacaktır…
Unutmayın ki öldüğünüz zaman hala listenizde tamamlanmamış işler olacak ve bu işler sizin yerinize başka birileri yapacaktır…
O halde artık, yaşamınızın değerli anlarını sonradan pişman olacağınız biçimde harcamayın.

‘’Okumak için vakit ayırdığınızdan dolayı, teşekkür ederim.
Unutmayalım. Güzel lezzetler, Nazik Dokunuşlarla Başlar…’’

Sevgi ve saygılarım ile kalın.

Yorum Ekleyin :

İçeriklere yorum ekleyebilmek için lütfen kullanıcı girişi yapın.