Food in Life - Yiyecek, İçecek, Mekan ve Gastronomi Kültürü Portalı -
foodinlife.com.tr - makale / Eklenme Tarihi: 20.09.2007

HİNDİ ETİ İLE KALİTE OLMAZ

Executive Chef Ali SELEK
Her şey dahil sisteminin tüketici için artıları çok fazla. Öncelikle tesisten çıkana kadar ceplerinden hiç bir şey harcamıyorlar ve sürekli bir ikram var. Negatif yanı ise; istediği markayı veya yemeği bulamaması olabilir. Her şey dahil sisteminin esnaf için büyük olumsuz tarafları var. mesela otel dışındaki Alacarte Restaurantlar, Turist otele girdiği andan itibaren dış dünya ile bağlantısı kesildiği için, bölge esnafının turistten yararlanması zor oluyor. Bu da bölgelerde ciddi bir sıkıntı yaratıyor. sonuç olarak insana insan ile hizmet veren bir sektörün işçileriyiz ama bırakalım gelen turistin her gün hindi yemesini mutfaktaki aşçının yeter artık her gün aynı eti yapmaktan bıkması ise isyanı haline geldi . ARTIK TÜRK AŞÇISI TAVUK HİNDİ VE BAKLİYAT YEMEĞİ YAPMAKTAN ET YEMEĞİ YAPMAYI UNUTTU yeni gelen jenerasyon aşçılarımızı hindi eti ile meslek öğretir hale geldik . Herşey dahil sisteminin asıl başlangıcı , misafirlere tesis dışında bulamayacakları , ulaşamayacakları şeyleri onların hizmetine sunma düşüncesiydi. Fakat rekabet ortamında bu sistem yayıldı. ve şu an ülkemizde çoğunluğu antalyada olmak üzere kabul gördü. Çok güzel evet sistem kabul gördü. Ama Ucuz fiyatların getirdiği misafirlerde var. Fakat burada kötüye giden bişey varki hizmet kalitesi! Türk misafir bu sebepden dolayı Rakısını, Birasını plastik bardakda içer oldu en basiti fikrimce rekabet ortamından bir tesis sıyrılır ve kendince kaliteli hizmet anlayışını ön planda tutarak sistem oluşturur ve bunu uzun vadeli geliştirse bence o zaman turizm olur. Sistemde bile ucuz etin yahnisi olayı var.

Eğer ki Herşey dahil gibi sistemler olmasaydı kendi düşüncemde Turizm olmazdı... Tabiki bu Turizme vurulan darbedir... Sistemin ne kadar değişebileceği hakkında hiç bir görüşüm yok yanlızca sistem oluşur kamu kabul eder ve sistem yerine oturur ve oturduktan sonra ne kadar karşı çıkan ve değiştirmek istensede kısa vadede bu sistemi değiştiremezsiniz kesinlikle... Uzun vadede ise biraz gücünüc olması lazım. İnsanlara radikal bir karar ile kalite vereceğim dersen sende ona göre satarsın artık yetmedi aşçıya hindi tavuk verin demeniz .

Her şey dahil’e gelinceye kadar turizm sektöründe çeşitli uygulamalar görüldü ve bunlar hala da yaygınlar. Oda - kahvaltı, yarım pansiyon, tam pansiyon gibi. Bu uygulamaların her biri de pazarlama açılımı olarak ortaya çıktı.. 5 -6 yıl önce birdenbire bir otel zinciri tarafından her şey dahil sistemi ülkemizde de uygulanmaya başlandı. Ardından da giderek yaygınlaştı, bu güne gelindi.. Her şey dahil sistemini yaygınlaştıran faktörler.. Söz konusu uygulamayı Türkiye’de ilk kez uygulayan otel zincirinin yöneticileri, başlangıçta sistemin bu kadar revaç göreceğini belki de düşünmemişlerdir. Antalya' nın müşteri portföyü değişti İngilizler gitti almanlar bitti meydan kaldı Ruslara nasıl olsa 1 aylık maaşına türkiyede sulalecek tatil yapabiliyorlar ucuz çünkü. cebine baksan 50 dolar parası yoktur ama tatile çıkıyor nasıl olsa yatak hazır yemek hazır içki dersen musluktan akıyor eee ne kaldı geriye deniz güneş kum onuda Allah veriyor al sana tatil
Mutfakta aşçıya verilen bütçe ise akıllara zarar adamcağız 2,5 euro' ya ne yapsam diye düşünüyor domatesin kilosu olmuş Antalya' da 2 ytl aşçı ne yapsın .
Eee karşındaki rus ne de olsa Ya kalmazsa" duygusunu henüz atamamışlar üzerlerinden. O nedenle her şey dahil sistemi tam Ruslara göre icat edilmiş bir sistem. Yokluktan çıktıkları için yeseler de yemeseler de alıp stokluyorlar. Tipik bir Rus aile yemek alımı konusunda müthiş organize çalışıyor. Baba et, tavuk ya da balık ızgarası yapılan bölüme gidiyor ve ailenin et, tavuk, balık ihtiyacını alıyor. Anne salata, meze ve zeytinyağlılar bölümünde çalışıyor. Çocuklar da tatlı ve meyveleri toparlıyorlar. Böylece masa bir anda donanıyor. Dört kişilik bir Rus ailenin masasını görünce gözlerine inanamıyor insan. O masadaki yiyeceklerle en az on kişi doyar. Zaten masadaki yiyeceklerin yarısı yenmeden kalıyor ve atılıyor, ya da ertesi gün başka bir kılıkta yeni bir yemek olarak çıkıyor karşınıza. Ruslar, belli ki yükselen petrol fiyatları sonucu zenginleşmişler ve bu hızlı zenginleşme onları obeziteye itmiş. "Paran mı var derdin var" diye boşuna söylememişler. İnsan Rusların beş-altı yıl önceki haliyle şimdiki halini kıyaslayınca bu söze hak veriyor. Doluluk kaygısı taşıyan otellerin her şey dahil sisteme bu kadar önem vermeleri ve diğer özelliklerinden çok daha fazla ön planda tutmalarının tek nedeni, oda satışlarını arttırmak amacıdır. Konaklama işletmeleri açısından bakıldığında sistemde herhangi bir sorun bulunmamakta, aksine verimli bir sistem olarak gözükmektedir. Ancak, her şey dahil sistemin avantajlarından çok dezavantajları bulunmaktadır. Örneğin, böyle bir sistem uygulamasında mide sorunları başta gelmek üzere pek çok sağlık sorunlarıyla yüz yüze gelinmektedir.

Sıkıntılar sadece bununla da bitmemektedir. Turizm entegre olmuş bir sektördür ve istihdam alanı çok geniştir. Buna dayanarak, Türkiye'deki turizm sektörünü sadece konaklama işletmelerinden ibaretmiş gibi benimseyip ve sadece onların kaygılarını giderici sistemler üretmek, turizmi parçalamak ve baltalamaktan başka bir şey getirmez ülkemize.. Turistin her türlü ihtiyacına cevap verebilecek nitelikteki donanımlı tesisler, her şey dahil sistemiyle birlikte turisti kendi bünyeleri içerisine hapsetme durumuna düşmektedirler.. Her şeyi önünde hazır bulan turistler rehavete kapılıp, otellerinden dışarı çıkma isteklerini kaybetmekte, yapacakları çeşitli harcamalarla kendilerinden beklentimiz olan ekonomimizi olumlu yönde etkileyecek, döviz girdisini sağlamaktan bir hayli uzak kalmaktadırlar. Bu nedenle de ülkemiz, turistler için neredeyse sadece bir konaklama işletmesine dönüştürülmüş duruma gelmektedir.
Bizler böyle bir sistemin varlığına tamamen karşı olmadığımızı öncelikle duyurmak isteriz. Asıl sorun; sistemin 5 yıldızlı otellere yerleşmesiyle birlikte, kendilerini ister istemez rekabet ortamı içerisinde bulan ve alt yapıları bu işe hiç de uygun olmayan irili ufaklı tesislerin "Her şey dahil" yarışına katılıp, yüzlerine gözlerine bulaştırmaları olmuştur. Plastik bardaklarla müşterinin ayağına taşınan alkollü içkilerle, açık büfe diye sunulan masalarda birbirini neredeyse aynısı yeşillik tabaklarının yer alması; bu işe 5 yıldızlı otellerin dışındakilerin henüz hazır olmadığının en belirgin somut bir göstergesidir!
Yüzde yüz olumlu sonuçlar doğuracağı düşünülerek, ülkemize yerleşmesini sağlayan turizmcilerimizin verdiği bilgilere göre, bu sistem yüzyıllar önce Karayip Adaları'nda doğmuştur. Ada sakinleri ağırladıkları soylu misafirlerini sık sık ortaya çıkan korsanların saldırısından koruyabilmek amacıyla, konaklama yerlerinin etrafını kalın duvarlarla çevirmişler, dışarıdan gelecek her türlü tehlikeye karşı, onların tüm gereksinimlerini tesislerin içerisinde sağlamışlardır. İşte bizim bünyemize tam oturmayan "her şey dahil" sisteminin ilk çıktığı yer ve gerekçesi kısaca budur.

Yorum Ekleyin :

İçeriklere yorum ekleyebilmek için lütfen kullanıcı girişi yapın.