Food in Life - Yiyecek, İçecek, Mekan ve Gastronomi Kültürü Portalı -
foodinlife.com.tr - makale / Eklenme Tarihi: 31.10.2011

Marka değeri nasıl hesaplanıyor?

Yazar Fatoş Karahasan
BusinessWeek ve Interbrand’ın 12 yıldır düzenlediği “Best Global Brands” araştırmasının 3 temel kriteri var. Listedeki tüm markalar,  markanın “gücü,  rolü ve mali performansı” başlıkları altında inceleniyor.
1. Brand Strength (Marka Gücü). Bu çalışmada marka gücü; içlerinde marka vizyonunun netliği, ürün ve servis kalitesi bakımından tüketiciyi anlama, süreklilik, farklılık, pazardaki değişikliklere hızlı uyum sağlama gibi kriterlerin bulunduğu 10 farklı başlıkta inceleniyor.
2.Financial Performance (Mali Performans)
3.Role of Brand (Markanın Rolü) Bu çalışmada; eğer ürün markasız olsaydı talep ne olurdu diye incelenip markalı ürünün getirisi hesaplanıyor.
 
Coca-Cola marka gücünü nasıl ölçüyor?
 Interbrand’in araştırmasında 71.861 milyar dolarla birinci durumda olan Coca-Cola,  kendi yaptığı araştırmalara da büyük kaynak ayırıyor. Coca-Cola Türkiye Pazarlama Direktörü Beyza Ergen’in verdiği bilgiye göre, kuruluş  markalarının gücünü tüm dünyada standart bir ölçümlemeyle takip ediyor. “Aşk Piramiti” (Love Pyramid) adını verdikleri bu sistem üzerinde, tüketicilerin  içecek kategorisindeki  tüm markalara bağlılık düzeyini ölçüyor.  2010 sonuçlarına göre, Türkiye Coca-Cola Aşk Piramidi sıralamasında birinci sıraya yerleşmiş durumda. Piramitin değerlendirme sistemi basamaklar bazında yapılıyor. En alt kademede “bilinirlik” kriteri var. Daha sonra “kabul edilme”, “hoşlanılma”, “sevilme” özellikleri yer alıyor. Piramidin tepesinde “favori marka olma”kriteri bulunuyor.  “Love Pyramid” Araştırması,  Coca-Cola'nın faaliyet gösterdiği tüm ülkelerde aynı sistemle yürütüldüğü için ülkeler arasında karşılaştırma yapılmasını mümkün kılıyor. Sonuçlar, 2001 yılından bu yana her ay düzenli olarak 450 tüketici arasında yapılan bir araştırmayla güncelleniyor.
Ümit Zaim’e yaşam boyu başarı ödülü
Perakende Güneşi ödülleri çok önemli. 11 yıldır süren bu gelenek, perakende sektörüne emek veren yatırımcıları ve yöneticileri ödüllendirirken, aynı zamanda gelecek nesiller için önemli rol modeller sunuyor. Geçtiğimiz günlerde açıklanan 11. Perakende Güneşi Ödül listesinin başında, Derimod markasının yaratıcısı,  Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim yer aldı.  Jüri,  Ümit Zaim’i, “sektörün gelişimindeki öncü rolü, başarılı uygulamaları ve yıllar içinde izlediği örnek çizgisi  nedeniyle rakipleri de dahil olmak üzere tüm iş dünyasında saygı uyandırdığı” için “Yaşam Boyu Başarı Ödülü”ne layık gördü.
 
Chef’Inn şeflerin buluşma noktası haline geliyor
Ev dışı yemek sektörü büyük bir hızla gelişiyor. Sektörün en önemli oyuncularından Unilever Food Solutions (UFS), Türkiye’de 65.000 müşteriye hizmet götürüyor.  74 ülkede 4.700 çalışan ve 230 danışman şeften oluşan büyük bir teşkilata sahip. Hızlı tüketim alanında  Knorr, Algida, Carte d’Or, Magnum, Calve, Sana, Rama Becel, Lipton gibi markalarla edindiği deneyimi, toplu yemek üreten tesislere aktaran kuruluş,  ev dışı gıda sektörünün büyümesi için pek çok etkinlik gerçekleştiriyor.
UFS Türkiye, Orta Asya, Kafkasya ve İran Genel Müdürü Önder Arsan ve UFS Kategori Pazarlama Koordinatörü Emel Akman’dan aldığım bilgiye göre kuruluşun Mayıs 2008’te İstanbul’da açtığı  Chef’Inn, 21 eğitim ve gastronomik etkinliğe ev sahipliği yapmış. Sektörden 4.135 profesyonel etkinliklere katılmış.
Unilever Food Solutions, müşterileri için profesyonel malzemeler sunmanın yanısıra,  oluşturduğu menüler ve geliştirdiği yeni reçetelerle danışmanlık hizmeti veriyor. Geçtiğimiz hafta ikinci Chef’Inn’i  Antalya’da hizmete sunan UFS, önümüzdeki günlerde Ankara’da açacağı merkez için hazırlık yapıyor.
Türkiye’nin Meyanesi İtalya’ya gidiyor
Unilever Food Solutions Türkiye, 20 şeften oluşan bir ekiple,  ‘’altın reçeteler’’ geliştirmek için uğraşıyor. Unilever Food Solutions Türkiye Mutfak Yöneticisi Uğur Volkan Uysal’ın hedefi Türkiye’deki takımın ürettikleriyle dünyaya Türk lezzetlerini tanıtmak. Bu yılın en başarılı formüllerinden olan “Pratik Meyane” tarifi İspanya, Portekiz ve İtalya’daki şefler tarafından çok beğenilmiş. “Pratik Meyane” yaklaşık 2 yıl süren araştırma ve geliştirme sonucunda Türk yemeklerine özel olarak Türk şefler tarafından geliştirilmiş. 100’ü aşkın bağımsız şef tarafından test edilmiş ve bu grubun yüzde 96’ısı tarafından geleneksel yönteme tercih edilmiş.

Fatoş Karahasan / Milliyet Gazetesi

Yorum Ekleyin :

İçeriklere yorum ekleyebilmek için lütfen kullanıcı girişi yapın.