Food in Life - Yiyecek, İçecek, Mekan ve Gastronomi Kültürü Portalı -
foodinlife.com.tr - makale / Eklenme Tarihi: 06.10.2011

Satın Almada Ana Maddeler

Ağaoğlu My City Hotel Satınalma Müdürü Banu ÖZTÜRK DALYAN
Turizm sektörünün  gelişmekte olan yapısı, satın alma politikasının sadece  “ kalite- fiyat- hizmet” faktörlerinin doğru satın alma işlemleri için yeterli olmadığı sonucunu göstermektedir. Satın alma işlemleri esnasında, bunlara bağlı olan diğer faktörlerin de  var olması ve dikkat edilmesi gerekliliğini yaratmıştır.
Günümüz de , İşletmeler maksimum karlarını  planlarken aynı zamanda  müşteri memnuniyetini de maksimum düzeyde tutmayı hedeflemektedirler. Mevcut  piyasa şartları, değişken firma profilleri, satın almaya konu olan ürünün  ilgili kişiler tarafından da kullanılabilinir  olması ve müşteri memnuniyetinin sağlanabilmesi aşağıdaki hususların  bütünlüğün de var olabilmektedir.
•    Karlılık : İşletme için ilk kar edinim noktası satın alma sürecidir.Piyasa takiplerinin dikkatli bir şekilde yapılması , ikame ürünlerin araştırılması , ikame ürünlerle demoların yapılması, tüketim miktarlarına göre stok maliyetlerinin gözetilmesi ve takibi.
•    Kalite  : Tescilli Markalara yönelmek.  Markalar  kalite standartlarını ispatlamışlardır. Ürün veya Hizmet için gerekli olan HACCP, ISO , Gıda Üretim  ve Analiz belgelerine sahiplerdir. Bu sebeple ürün kalitesi hakkında ilk işlem hızlandırılmış olunur.
•    Hizmet : Doğru zamanda ve doğru miktarda ürün teslimatının sağlanması , işletmelerin üretim veya hizmet operasyonları için önem arz etmektedir. Bu sebeple Ticarete başlamadan önce , operasyon ile ilgili tedarikçi firmaya mutlaka net bilgiler verilmeli ve istenilenler doğru izah edilmelidir.
•    Alıcı -  Satıcı  Dürüstlüğü . Dürüst  yapıya sahip firma profili ,  uzun vadeli  ve doğru ticareti sağlar. Uzun vadeli ticaretler, çözüm ortaklıklarını doğurur, bu da işletmeler
için önemli adımlardan biridir.
•    Resmi Sözleşmeler:  Bir satın almacının , sözleşme dilini  yorumlayabilmesi  ve  ayrıca sözleşmeler hukuku konusunda , mutlaka bilgiye sahip olması  gerekmektedir. Bu bilgi doğrultusunda , işletmesi açısından en doğru sözleşmeyi hazırlatabilir.
•    Tedarikçi ve ürünlerin kontrol  edilmesi :
*Tedarikçi tarafından teslim edilen ürünün bulunduğu  taşıt  Frigolu ( soğuk hava ) olmalıdır ve aynı zamanda ürünler  doğru ısı derecesinde taşınmalıdır. Aksi takdirde,Mal kabul sonrası Ürün  soğuk zincire konulacağından , üretim aşamasında oda sıcaklığına çıkartıldığında  ürün tahribat görecek, zayisi  artacak ve standartı bozulacaktır.
*Ürün üzerinde , Üretim tarihi- Son Kullanım Tarihi yazılı olması ve ayrıca Resmi izinlerinin belirtildiği barkodlarının olması gereklidir.
* Aynı zamanda bir ürün için gerekli olan kullanım sürelerinin, satın almacı tarafından  mutlaka bilinmesi gereklidir.   
* Ne kadar uzun zamandır ticaret yapıldığına bakmaksızın, ilk defa bugün çalışılıyormuş gibi kontrollerin dikkatli yapılması gerekmektedir.
•    Talep edilen ürünün niteliklerinin belirtilmiş olması .
Bu satın alma tarafından en önemli “ ürün eleme yöntemi ” olmakla beraber  aynı zamanda ürünü işleyecek kişinin de işini kolaylaştırmakta ve sanatını en iyi şekilde icra etmesini sağlayacaktır.
•    Numune : Alımı planlanan ürünlere ait numunelerin , operasyon öncesinde  numune formu ile , ilgili departmana teslim edilip  yapılan işlem sonuçlarına göre görüşlerinin alınması .Bu faaliyet , ilgili birimin ihtiyacının belirlenmesi  ve üründe dikkat edilmesi gereken detayların en belirleyici yöntemidir.
•    Satın alma nın diğer departmanlar ile diyalogu:  Satın alma, ilgili departmanlar ile  sürekli olarak iletişimde olması ve zaman zaman  departmanların  operasyonlarına  dahil olması  önemlidir.Örneğin , Mutfak departmanın operasyonuna , bizzat katılınması , hem satın alınan ürünün işleniş aşamasının görülmesi , hem ustaların isteklerinin net görülmesini sağlar.

Ağaoğlu My City Hotel Satınalma Müdürü Banu ÖZTÜRK DALYAN

Yorum Ekleyin :

İçeriklere yorum ekleyebilmek için lütfen kullanıcı girişi yapın.