Food in Life - Yiyecek, İçecek, Mekan ve Gastronomi Kültürü Portalı -
foodinlife.com.tr - makale / Eklenme Tarihi: 15.08.2011

Mini Bar

Hotrain Otel ve Restoran Eğitimleri Müjen AĞAOĞLU
Gün ağarır… Sabahın uyanışı hareketlidir otel odalarının olduğu koridorlarda. Sonra bir ses duyulur “………. Mini Bar”.
Otellerin misafirlerini konaklamaları süresince rahat etmelerini sağlamak üzere sunduğu hizmetlerin içerisinde şüphesiz ki mini bar servisinin rolü büyüktür.
1960’lı yıllarda Avrupa’da kullanılmaya başlanan mini bar servisi hızla dünya otellerine yayılmış, hem misafirlerin otele geri gelmelerini sağlayan hem de otele gelir getiren bir servis olarak yerini almıştır.
Peki mini bar görevlisi neler yapar? Nelere dikkat etmelidir?
Mini bar servisinin en önemli bölümü her gün kullanılmış olan yiyecek ve içecek ürünlerinin ve bu kapsamda sunulan diğer ürünlerin kontrol edilip, yenilenmesidir. Bu görevi de otellerde Yiyecek ve İçecek Servis departmanına bağlı olarak çalışan mini-bar görevlisi yerine getirmektedir.
Mini bar görevlisi misafirin mini bar stoğunu kontrol edip, eksikleri tamamladığından dolayı bu görevi yürüten kişinin detaycı ve dikkatli olması gerekmektedir.
Ayrıca mini barda bulunan her ürünün son kullanım tarihini kontrol etmekte ve genel stok işlemlerini de yürütmektedir. Dolayısıyla matematik bilgisi bu işi yürüten kişiler için çok önemlidir.
Mini bar görevlisi misafirlerinin özel alanı olan odalarına girdiklerinden dolayı her zaman kişisel bakımlarına özen göstermeli ve kişisel görünümlerinin profesyonel olduğundan emin olmalıdır.
Misafirlerin özeline karşı hassasiyet göstermeli ve misafirlerle iletişim kurarken güleryüzlü, kibar ve ilgili olmalıdır. Misafirlerin ihtiyaçları doğrultusunda onlara yardımcı olmaya çalışmalı ve gereken durumlarda ilgili departmanlara ulaşıp, misafirlerin taleplerini iletmelidir. Bu nedenle mini bar görevlisi için yabancı dil bilgisine sahip olmak, iletişim becerilerinde güçlü olmak ve çalıştığı otelde sunulan ürün ve servisleri bilmek önemlidir.
Mini bar görevlisi misafirlerin şikayetlerine karşı hassasiyet göstermeli ve misafiri memnun edecek şekilde kendisine yardımcı olmaya çalışmalıdır. Misafirin mini bar servisi ile ilgili görüşlerini mutlaka toplantılarda paylaşmalı ve bölüm olarak gerekli çalışmaların yapılmasını sağlamalıdır.
“Mini Bar” kısaca detay, dikkat, zaman ve olumlu bir yaklaşım demektir.

Müjen Ağaoğlu
Hotrain Otel ve Restoran Eğitimleri

Yorum Ekleyin :

İçeriklere yorum ekleyebilmek için lütfen kullanıcı girişi yapın.