HuQQabaz Mutfak Direkötürü Umut Savaş Yıldız: “Bütün ürünlerimizi İnoksan’la pişirebiliyoruz”

HuQQabaz tüm misafirlerine kaliteli zaman geçirecekleri her anın keyfini çıkaracakları, lokal tatları yeni deneyimlerle keşfedecekleri bir deneyim sunuyor. Biz de markanın Mutfak Direktörü Umut Savaş Yıldız’ı ziyaret ettik, konseptlerini ve mutfak süreçlerini kendisinden dinledik. 

HuQQabaz, yenilikçi konseptte bir üst marka olarak tasarlanıyor. Fast-casual brasserie, konseptinde hizmet veren marka, yöresel sokak lezzetleri ile dünya mutfağını bir arada kombinliyor. Umut Savaş Yıldız, Huqqabaz’ın konseptini şöyle anlatıyor: “Yöresel ve sokak lezzetlerine kendi sunumlarımızı katıyoruz fakat doğal lezzetlerini bozmadan bu süreci ilerletmeye çalışıyoruz. Onun dışında menüyü belirlerken misafirlerin isteklerini göz önünde bulunduruyoruz.” 

“Nargile içmek için de tercih ediliyoruz” 

Huqqabaz daha çok genç kitleye hitap ediyor. Bu sebeple menüsünde daha basic ve daha pratik lezzetlere yer veriyor. Elle yenilebilen paylaşım tabaklar ise menünün olmazsa olması. Nargile olmasından dolayı tatlı tüketiminin mekânda daha fazla olduğuna dikkat çeken Yıldız, “Restoranımıza sadece yemek yemek için misafirlerimiz gelmiyor aynı zamanda nargile içmek için de tercih ediliyoruz. Bu sebeple insanlar yemek yemese bile tatlı, meyve tercihlerinde bulunabiliyor. O yüzde normal klasik restoranların dışında daha geniş tatlı menümüz de var” diyor. 

Umut Savaş Yıldız, Türkiye’de aşçılık mesleğinin tabiri caiz ise ana vatanı sayılan Mengen doğumlu. Mengen Anadolu Aşçılık Meslek Lisesi ve Abant İzzet Baysal Üniversitesi Aşçılık Yüksek Meslek Okulu mezunu olan Yıldız, yaklaşık 22 yıldır mesleğin içerisinde yerini alıyor. Yedi yıldır ise açılışından bu yana Huqqabaz’da inovatif çalışmalarına devam ediyor. 

“Yirmi çeşit ürünle yeni menümüzü revize ediyoruz”

Huqqabaz; lezzetleri ve dizaynı kadar menü stili ile de dikkatleri üzerine çekiyor. Öyle ki mekânda menüler tablet üzerinden seçiliyor. Böylece menüde değişiklik yapmak da bir o kadar kolay oluyor. Deneyimli şef, yılda iki kez menü değişikliğine gittiklerini belirterek, “Yarın itibariyle yeni menümüzü sunacağız. Yaklaşık yirmi çeşit ürünle yeni menümüzü revize ediyoruz. Bunlar arasında; chicken enchiladas, brutus sandviç ve iki farklı burger var. Bunlardan hot smoke burger acı severlerin 200 gr etten hazırlanan gurme burger ise et severlerin tercihi olacaktır. Lotus ezmesinden yaptığımız Lotus Chocolate tart tatlımız da menüde yerini alacak” açıklamalarında bulunuyor.

“Yıl içerisinde altı mağaza açacağız”

Huqqabaz’da en çok sevilen lezzetlerden “Huqqabaz beyti” çok tutuluyor. Et ve tavuk tantuni de bir diğer popülerlerden. Tatlılarda ise muzlu ve Nutellalı pide, redbull ve black cheesecake favorilerden. Huqqabaz’ın Türkiye’de toplamda yedi şubesi bulunduğunu ifade eden Umut Savaş Yıldız, “İstanbul’da beş, Gaziantep’te bir şubemiz var. Yurt dışında ise Erbil’de bir şubemiz bulunuyor. Yıl içerisinde ise; Kurtköy, Sapphire, Bursa, Kuveyt, Almanya ve Bağdat’ta yeni mağazalar açacağız” diyor. 

“İnoksan servis hızımızı kolaylaştırıyor”

Huqqabaz’ın ismi aslında Food&Beverage’ın diğer bir markası olan Huqqa’dan geliyor. Huqqa ise Arapça’da “nargile” demek. Nargile keyfini yemekle buluşturan marka, fırın seçimini ise İnoksan’dan yana kullanıyor. Umut Savaş Yıldız, mutfakta da İnoksan kullandıklarını belirterek, “İnoksan yerli üretimde sektörün öncüsü ve lideri. Yaklaşık 2007 yılından bu yana çeşitli lokasyonlarda ve daha önce çalıştığım yerlerde de İnoksan mutfağını kullandım. Yeni konseptlerde ocaklar çift çıkışlı olduğu için servis hızımızı kolaylaştırıyor. Daha hızlı servis vermenize imkan sağlıyor. Öte yandan mutfağımızda çok amaçlı taş tabanlı İnoksan fırınımız var. Hem pide, pizza yapmak için hem ekmek yapmak için bütün sunumlarda kullanabiliyor bütün ürünlerimizi İnoksanla pişirebiliyoruz” açıklamalarında bulunuyor. 

“Gastronomi Türkiye’de hak ettiği yere gelmeye başladı”

Umut Savaş Yıldız, son olarak Türk gastronomisinin daha başarılı olduğunu ve süreci daha iyi yönettiğini belirtiyor ve sözlerini şöyle noktalıyor: “Gastronomi Türkiye’de hak ettiği yere gelmeye başladı. Biz de çeşitli sosyal etkinliklerle, festivallerle kendi mutfağımızı tanıtmaya çalışıyoruz.”

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*

x

Check Also

Ege’nin zeytinliklerinde bir fine-dining: Od Urla

Od Urla, Ege’de köklerine bağlı bir restoran. Tamamen Ege ürünleriyle hizmet veren marka, civar köylerdeki ...

Altınmarka Masabaşı Sohbetleri’nde bu ay “Doğal Kakao ve Çikolata” konuşuldu

Altınmarka Masabaşı Sohbetleri’nde bu ay “Doğal Kakao ve Çikolata”yı konuştuk. FoodinLife Genel Yayın Yönetmeni Gökmen ...

CVK Park Bosphorus Hotel’in çay saatleri sunum ve lezzetleriyle fark yaratıyor

CVK Park Bosphorus Hotel’in çay saatini eşsiz kılan özelliklerin en başında Tarihi Park Otel’in 82 ...

Midpoint Kurucu Ortağı Ayhan Çarıkçılar: “20 yıllık dostum, 40 yıllık markası Kırıntı’yı bize emanet etti”

Midpoint, 2000 yılında ilk şubesini Bağdat Caddesi’nde açıyor. Türkiye’de brasserie konseptinin daha yeni oturmaya başladığı ...

İstanbul Marriott Asia iki başarılı ismi bünyesine kattı

İstanbul Marriott Asia, şehir otelciliğinin İstanbul’daki en uğrak noktalarından biri oluyor. Yeni sezonda farklılık yaratmaya ...