Ata Ağaç Marka Sahibi Hatice Aktürk: “Zeytine, zeytin ağacına ve ürünlerine farklı bir bakış açısı getireceğiz”
foodinlife.com.tr - haber / Eklenme Tarihi: 22.08.2019 11:08:57

Ata Ağaç Marka Sahibi Hatice Aktürk: “Zeytine, zeytin ağacına ve ürünlerine farklı bir bakış açısı getireceğiz”

Ata Ağaç yaklaşık bir yıl önce Hatice Aktürk tarafından hayata geçiriliyor. Marka asırlık zeytin ağaçlarından elde edilen yüksek kalitede zeytinyağını tüketicilerle buluşturuyor. Marka Sahibi Hatice Aktürk, “Sağlıklı yaşamı hedefleyen her bireyi kusursuz zeytinyağı ile tanıştırmayı hedefliyoruz” diyor.

Kusursuz zeytinyağının sağlık etkileri üzerine pek çok bilimsel makale bulunuyor. İçerdiği antioksidanlar ve faydalı bileşikler sayesinde bağışıklık sistemi üzerine oldukça olumlu etkileri bulunan zeytinyağı, pek çok hastalığın tedavisinde fonksiyonel tıpta kullanılıyor. Hatice Aktürk, sağlıklı yaşamak isteyen herkesin hedef kitlesi olduğunu dile getirerek, “Bu yıl Zeytindostu Derneği tarafından 12’incisi düzenlenen zeytinyağı kalite yarışmasında Ata Ağaç Zeytinyağı Altın Madalya ile ödüllendirildi. İlk yılımızda ilk ürünümüzle aldığımız bu ödül gelecek için bizim açımızdan neleri yapabileceğimizi ortaya koyuyor” diyor. Hatice Aktürk, uzun yıllar büyük şehirlerde yaşamış, büyük firmalarda yöneticilik yapmış, dünyanın pek çok ülkesine iş gereği seyahat etmiş ve tüm her şeyi geride bırakarak Muğla’ya yerleşmiş başarılı bir girişimci. Zeytin dostu olarak yaşamını sürdüren Aktürk, Kocaeli Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünden mezun olduktan sonra dil eğitimi için bir yıl İngiltere’de bulunuyor. Bir gün artık daha fazla bu sektörde olmak istemediğini fark ederek memleketine geri dönüyor. Ailesinin uğraşlarından birisi olan zeytinciliğe merak salıyor ve Ata Ağaç’ı hayata geçiriyor. 

“Zeytinyağlarımızın sadece soğuk tüketim için kullanılmasını öneriyoruz” 

Asırlık ağaçların ve Ata Ağaç’ın kroneki türü zeytin meyvesi olduğu tahmin ediliyor. Zeytinler henüz ham yeşil halde iken çoğunlukla elle toplanarak ve aynı gün içerisinde sıkıma gönderiliyor. Soğuk Sıkım işleminin organik zeytinyağı üretim tesisinde gerçekleştirildiğini belirten Aktürk, “Ata Ağaç’tan ve diğer asırlık ağaçlardan elde edilen zeytinyağının duyusal ve kimyasal analizleri her yıl akredite laboratuarlarda yapılıyor. Ekstra Naturel Sızma Zeytinyağı kategorisinde elde edilen ürünler 250ml’lik şişelerde kullanıcılara sunuyoruz. İçerdiği bileşenler dikkate alındığında tüketicilerin sadece soğuk tüketim için kullanmasını öneriyoruz. Bunun yanı sıra önümüzdeki yıllarda yemeklik zeytinyağı da tüketicilere sunacağız” diyor. 

“Kusursuz zeytinyağının nasıl korunacağına dair bilgiler sunuyoruz” 

Ülkemizde zeytincilik denildiğinde çoğunlukla sofralık zeytin ve zeytinyağı vb. anlaşılıyor. Ancak zeytincilik sadece bu ikisinden ibaret değil. Kozmetik sektöründen sağlık sektörüne, enerji sektöründen savunma sanayi sektörüne kadar pek çok sektörde ihtiyaç duyulan katma değeri yüksek, ihraç potansiyeli olan ürünlerin Ar-Ge faaliyetleri gerçekleştiriliyor. Başarılı girişimci Ata Ağaç zeytinyağlarının sektöre sağladığı kolaylıklardan söz ederek, “Kusursuz zeytinyağının nasıl elde edilmesi, nasıl korunması ve tüketilmesi konusunda tüketicilere bilgiler sunuyoruz. Yakın zamanda zeytinyağı ile ilgili katma değeri yüksek Ar- Ge çalışmaları devam eden patentli ürünleri sunacağız” açıklamalarında bulunuyor. 

“2020 yılı için ihracat hedefliyoruz” 

Hatice Aktürk, 2019 yılının Ata Ağaç için tanıtım yılı olduğunu vurgulayarak sözlerini şöyle noktalıyor: “Zeytincilikle alakalı yeni projeler başlatacağız. Bu projelerle zeytine, zeytin ağacına ve ürünlerine farklı bir bakış açısı getirilmesini hedefliyoruz. Tüketiciye ulaşma kanallarımız şu an için sosyal medya, internet sitesi ve gurme 

Yorum Ekleyin :

İçeriklere yorum ekleyebilmek için lütfen kullanıcı girişi yapın.