Türkiye’nin lezzet ustası: Divan Pastaneleri
foodinlife.com.tr - haber / Eklenme Tarihi: 16.05.2019 16:36:30

Türkiye’nin lezzet ustası: Divan Pastaneleri

Divan Pastaneleri yarım asrı aşan deneyime, vizyona ve köklü bir kültüre sahip. 63 yıldır hayatın renkli anlarının, anlam katan anıların ve hayata iz bırakan kutlamaların tanığı olan Divan’ın İstanbul’da başlayan macerası fark yaratan dokunuşlarıyla devam ediyor. Biz de Türkiye’nin lezzet ustası Divan Pastaneleri’ni dinlemek için Tedarik Zinciri ve Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Galiba ile bir araya geldik.

Divan Pastaneleri ilk olarak 1956 yılında Elmadağ Divan Otel’in içerisinde açılıyor. Markanın; pasta, çikolata ve tatlılarını yapmak üzere Türkiye’ye gelen İsviçreli şefin hazırladığı tatlar o kadar beğeniliyor ki Divan’ın lezzetleri dillere destan oluyor. Zeynep Galiba’nın Divan macerası ise yaklaşık 11 yıl önce başlıyor. Öncesinde 6 yıllık bir IT şirketinde Genel Koordinatör olarak çalışan başarılı yönetici, esasen Endüstri Mühendisi. Divan’da sistem anlamında değişikliğe gidildiği dönemde Divan’a geliyor ve Üretim Yöneticisi olarak işe başlıyor. Ardından Fabrika Müdürlüğü ve bazı satış fonksiyonlarının bağlanmasıyla beraber şu anda Tedarik Zinciri ve Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevini yürütüyor. 
“Türkiye’de görüp görebileceğiz en iyi tesise sahibiz” 

Divan Pastanelerinin eşsiz tatları dünyaca üne kavuşurken, pastanelerde değişmeyen tek şey lezzet ve ustalık oluyor. Divan, yıllar boyunca kaliteyi, geleneği, prestiji ve kusursuz hizmeti temsil eden büyük bir değer olarak, Türkiye’de pastanecilik sektörüne okul oluyor. Zeynep Galiba, Divan Pastaneleri’nin Türkiye’yi aşan noktalarındaki faaliyetlerinden şöyle söz ediyor: “İhracat kanalında bugün İngiltere’de Harrods gibi bir çok perakende noktası içerisinde yer alıyoruz. Arap ülkeleri ve Emirlikler’de satışlarımız mevcut. İngiltere’de enteresan bir şekilde en çok satan ürün gül ve limon lokumlar oluyor.” Zeynep Galiba, üretimden tezgaha pastane faaliyetlerinden söz ederek, “Taşdelen’de 20 bin m2 üzerine kurulu üretim tesisimiz var. Pasta, unlu mamul, çikolata, lokum, dondurma, ve sandviç gibi sektörle ilgili bütün ürünlerin üretildiği bir tesis. Türkiye’de görüp görebileceğiz en iyi tesis olarak adlandırabiliriz. İçerisinde büyük bir Ar-Ge ekibimiz var” diyor. “Her dönem yeni ürünler geliştirmeye çalışıyoruz” Divan Pastaneleri’nde pastacılık ürünleri en çok sevilenler arasında. Sonrasında unlu mamul grubu geliyor. Dondurma, sandviç ve drajeler gibi lezzetler ise markanın tamamlayıcı ürünleri oluyor. Her dönem yeni ürünler geliştirmeye özen gösterdiklerini belirten Galiba, “Tabii ki en büyük kanalımız bayram ve yılbaşı döneminden dolayı çikolata oluyor. Macaronlar da oldukça revaçta. Gerek müşterilerden gelen feedback’ler gerekse kendimizin tasarladığı reçetelerle her dönem yeni ürünler geliştirmeye çalışıyoruz. 15 günde bir yeni pastalarımız lanse ediliyor. Fransız bir şefimiz var ve sürekli yeni ürünler geliştiriyor. Var olan kreasyonumuz ise yenileniyor” açıklamalarına yer veriyor.



“Spesiyal ve besin değeri yüksek ürünleri farklı kanallarda beğenilere sunuyoruz” 

Divan Pastaneleri, In Bakery by Divan markasıyla da fırın ürünleri üretimini gerçekleştiriyor. Öyle ki Migros mağazalarının içerisinde yaklaşık elli tane Divan markasına ait bir bakery görmek mümkün. Zeynep Galiba, bu konseptte; spesiyal, besin değeri yüksek ekmek ürettiklerine değinerek, “Her gün yaklaşık elli lokasyona sevkiyat yapılıyor. İhracat kanalımızda ise lokomotif olan ürünümüz lokumlarımızla, özellikle Duty Free operasyonlarında ve yeni açılan İstanbul Havalimanı’nda yer alacağız. En çok satan lokumumuz ise; fıstıklı, çikolata kaplı fıstıklı ve güllü limon lokumlarımız oluyor. Öte yandan kurumsal tarafta ise; Opet Ultra marketlerinde Koçtaş ve Rossmann gibi markalarla bir araya geldik. Ultra marketin gıda, kafe tarafının tamamlayıcısı oluyoruz. Şu anda 20 Opet bayii içinde yer alıyoruz ama bu rakam üç yüze kadar çıkacak” diyor.



“Üründe raf ömrünü uzatmaya yönelik bir hammadde kullanmıyoruz” 

Divan Pastaneleri, kaliteden ödün vermeden, reçeteden çalmadan en büyük üretim yapan yegane firmalardan biri. Ar-Ge departmanının aslında en çok ve en fazla üzerinde odaklandığı konu ise; geçmişe oranla daha az ölçeklerde şeker kullanmak. “Her gün taze ürünler sunuyoruz” diyen başarılı yönetici sözlerini şöyle sürdürüyor: “Üründe raf ömrünü uzatmaya yönelik herhangi bir hammadde ve glikoz gibi yapay tatlandırıcılar kullanmıyoruz. İnsanlar organizasyon, etkinlik ya da gündelik hayatta mutlaka pastane ürünleri tüketiyor ve bu konuda Divan gerçekten en ideali. Dolayısıyla bizim Ar-Ge ekibimizde oldukça hassas. Kuruyemişlerde birinci kalite ürünler seçilir. Bizim koruma yöntemimiz, uygun paketleme çözümleri sunarak, belli bir oranda raf ömrünü uzatmak.”



“Çikolatalarda rakiplerimize göre çok daha az şeker kullanıyoruz” 

Çikolata sektörüne de değinen Galiba, pazarın büyüme konusunda daha vakti olduğunu dile getiriyor. Divan’daki çikolataların kakao kitle oranının da oldukça yüksek olduğunu dile getiren Zeynep Galiba, “Çikolata doğru zamanda ve doğru oranda tüketilirse çok sağlıklı bir ürün. Çikolata çeşitlerimizde sade çikolatalarımız, tablet grubumuz, madlen ve içi dolgulu olan pralin adı verdiğimiz bir grup var. Pralinde, ganajın içinde kullandığımız dolgunun içerisine elbette bir miktar şeker koyuyoruz ama bu oran rakiplerimize göre çok daha az. Yediğiniz zaman daha akışkan oluyor ve vermek istediğimiz hissiyatı oluşturmaya çalışıyoruz.”



“Fransız şeflerimizden ilham alıyoruz” 
Divan, bünyesindeki yabancı şeflerin yanı sıra iki ayda bir danışmanlık vermeye gelen yabancı şeflere de ev sahipliği yapıyor. “Pasta denilince akla Fransa geliyor” diyor Zeynep Galiba ve sözlerini şöyle tamamlıyor: “Fransız şeflerimizden ilham alıyoruz. Hala yurt dışı ölçeklerinde değiliz ama ülkemizde şeflik okulları da bayağı gelişti. Eskiden biraz daha alaylı bir ekip vardı ama şimdi daha bilinçli bir gençlik var. Divan pastaneleri sayısında bir artış olacak ve son dönemdeki ekonomik dalgalanmaları ise gelişmeye açık alan olarak görüyoruz. Yakın bir zaman içerisinde Vadistanbul gibi yerlerde açılışlarımız olacak. Hatta biraz bistro tarzı ile misafirlerimizin karşısına çıkacağız. Tüm bunlara ek olarak e-commerce alanında www.divanpastaneleri.com.tr ile daha büyük kitlelere ulaşmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Yeni ürünlerimiz dışında yeni ve farklı kanallarda da kalite ve lezzetten ödün vermeyen herkese ulaşmaya devam edeceğiz.”

 

Yorum Ekleyin :

İçeriklere yorum ekleyebilmek için lütfen kullanıcı girişi yapın.