İstanbul Culinary Cup iki gün boyunca Haliç Kongre Merkezi’ne damgasını vurdu
foodinlife.com.tr - haber / Eklenme Tarihi: 14.04.2019 19:31:15

İstanbul Culinary Cup iki gün boyunca Haliç Kongre Merkezi’ne damgasını vurdu

Aşçılar Derneği tarafından düzenlenen İstanbul Culinary Cup, her yıl olduğu gibi bu yıl da, executive chef’ler ile ulusal ve uluslararası pek çok tedarikçi firmayı bir araya getirdi.

Bu yıl dördüncü kez Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenen Istanbul Culinary Cup, Aşçılar Derneği’nin 22. yıl etkinliği kutlamalarının yanı sıra profesyonel şeflere yönelik olan İstanbul Culinary Cup yarışmasını hayata geçirdi. 
 
Tema mutfağı: Sokak lezzetleri
Geçtiğimiz yıllarda mutfak teması olarak Kahramanmaraş, Alanya ve Gaziantep yöresel mutfak ve yemek kültürlerini İstanbul’a taşıyan etkinlik, bu yıl ise Türkiye’nin ve İstanbul’un sokak lezzetlerini misafirlerinin beğenisine sundu. 

Etkinliğin son gününde sektörün öncü firmalarının İstanbul Culinary Cup’a dair görüşleri şu yönde:

Siyez Evi Yönetim Kurulu Başkanı Sevim Özsoy: “Etkinlik bizim için yoğun ve gayet iyi geçiyor. Burada sektör profesyonelleri ile bir arada olmaktan mutluluk duyuyoruz. Ziyaretçilerimiz ise bizden bilgi alıp, tanımak istiyorlar. Siyez Evi olarak bugün, unlu mamul çeşitlerimizin tanıtımını yapıyoruz; bir yandan da glutensiz, şekersiz; ekmek ve kurabiye çeşitlerimizin de tadımları yapılıyor.” 

Everything For Kitchen sabihi Ayberk Emre Darı ve Turco Truffle Sahibi Murat Çakıroğlu: “İstanbul Culinary Cup’ta, Everything for Kitchen ve Turco Truffle olarak yerimizi aldık ve etkinlik gayet yoğun ve güzel geçiyor. Turco Truffle trüf ürünlerimiz ve Gastromen vanilya ürünlerimiz ile fuardayız.” 

Fimak Genel Müdürü Ramazan Güven: “Yoğunluk gayet iyi, etkinliğin başladığı günden itibaren ziyaretçilerimiz hayli fazla. Standımızda yeni ürünlerimizi sunuyor ve tadımlar yapıyoruz. Yeni ürünlerimizde Retros fırınımızın tanıtımını yapıyoruz ayrıca gün boyunca simit, pizza gibi unlu mamulleri ziyaretçilere ikram ediyoruz.”

Mekik Gıda Ahmet Kara: “İstanbul Culinary Cup, bu yıl dördüncü kez düzenleniyor ve her yıl üstüne koyarak ilerleyen bir organizasyon. Hava soğuk ve ara ara yağmurlu olmasına rağmen sektörü ve profesyonelleri yoğun şekilde bir araya getiriyor. Ayrıca yeni jenerasyon şef adaylarımız, şefler kendi aralarında kıyasıya yarışıyorlar ve bu anlamda İstanbul’un önde gelen etkinliklerinden biri olma özelliği gösteriyor. Biz ise Amerikan tipi aracımızla, sokak lezzetlerine uygun bir konsept oluşturduk ve arabımızın içinde endüstriyel mutfak bulunmakta. Soğutma sistemlerinden, el yıkama lavabosuna kadar her şey mevcut. Bizim buradaki amacımız bu tür organizasyon, etkinlik, konser vb. şeylerde sürdürülebilirliği artırmak. Organizasyonun türüne göre aracımızı banner ve reklamlarla süsleyerek yerimizi alıyoruz ve böylece organizasyona ait bir parça oluyoruz. Ve organizasyondaki ziyaretçilerin damak zevkine uygun tatları sunuyoruz. Mekik Gıda olarak kendi ürünlerimizin tanıtımını yapıyoruz bu organizasyonda, el yapımı unlu mamuller üretiyoruz ve bunların başında ev yapımı börekler geliyor. Ardından mantı, sandviç çeşitlerimizi yaparak sektöre hizmet etmeye çalışıyoruz. Ürünlerimizi tamamen evde annelerimizin yaptığı gibi yapıp servis ediyoruz, herhangi bir tatlandırıcı ve koruyucu maddesi kesinlikle yoktur.” 



Metro Türkiye Saha Grup Satış Müdürü Resul Açıkel: “Bence çok başarılı bir çalışma ve özellikle genç şeflere fırsat verilmesi, burada sektörde yer almış şeflerle bir araya gelmeleri çok güzel. Etkinlikte birçok firmanın yer alması da ayrıca güzel. İleride gastronomiye değer katacak genç şefleri burada görmek güzel. Beklenenin üzerinde bir yoğunluk var. Bizim de bu anlamda en ufak bir faydamız varsa ne mutlu bize. Metro olarak coğrafi işaretli ürünler, yerel ürünlerimiz ile kendimizi tanıtıyoruz. Bunu bizim dışımızdaki firmaların sahiplenmesi ve değer vermesi çok önemli birşey.”

 

Yorum Ekleyin :

İçeriklere yorum ekleyebilmek için lütfen kullanıcı girişi yapın.