Özsüt 80 yıllık geleneğini modern bakış açısıyla geleceğe taşıyor
foodinlife.com.tr - haber / Eklenme Tarihi: 14.03.2019 09:57:02

Özsüt 80 yıllık geleneğini modern bakış açısıyla geleceğe taşıyor

Özsüt’ün 1938 yılında İzmir’de başlayan tatlı serüveni bugün 46 ilde 170’in üzerinde mağaza sürüyor. Geleneksel reçetelerini ve tekniklerini koruyarak modern dünyaya hitap eden Özsüt’ün büyüme hikayesini ve yeniliklerini Özsüt Yönetim Kurulu Üyesi Latif Aral’dan dinledik.

Özsüt’ün 80 yıllık hikayesini son dönemde yurt dışı yatırımlarıyla taçlandırdıklarını belirterek sözlerine başlayan Özsüt Yönetim Kurulu Üyesi Latif Aral, “STP Gıda altında bayilik sistemiyle faaliyetlerini büyüten Özsüt, Infinity Invest Holding’in 2014 yılında gerçekleştirdiği satın almanın ardından yatırımlarını yurt dışında artırdı. Bu doğrultuda, Azerbaycan’da bulunan mağazanın yanı sıra, başkent Bakü’de iki mağaza daha açıldı” diyor. Özsüt’ün Türkiye’nin en prestijli pazarlama ödülleri The ONE Awards kapsamında, Kafe Kategorisi’nde 2018 yılının en itibarlı markası seçildiğini hatırlatarak sözlerine devam eden Aral, “Bu anlamlı ödülün, oylarıyla sektörümüzde bizi birinciliğe taşıyan halkımızla kurduğumuz derin gönül bağının bir göstergesi olduğuna inanıyoruz. Yatırımcılarımızla 80 yıllık bilgi birikimimizi paylaşarak Özsüt’ün köklü hikayesinin bir parçası haline gelmelerini, ayrıca, franchise’larımıza analiz, eğitim ve lokasyon seçimi desteği sağlıyoruz. En büyük amacımız bayilerimizin saygı uyandıran ve kazançlı bir yatırım gerçekleştirmelerine yardımcı olmak” diyor.
 
Türk ve dünya mutfağından lezzetler
Özsüt’ün kurulduğunda yalnızca yoğurt ve kaymak satışı yaptığını belirten Aral, “Bacasını tüttüren ilk tatlı da bugün hala aynı tarifle hazırladığımız kazandibiydi. Günümüzde ise pasta, sütlü ve şerbetli tatlılar, unlu mamuller, dondurma, kaymak, çikolata, kahve, Türk ve dünya mutfağından özel lezzetlerin yer aldığı, günün her saatine hitap eden zengin bir menü sunuyoruz. Deneyimli ve maharetli ustalardan oluşan Ar-Ge ekibimiz ile birlikte, biri yaz biri kış mevsiminde olmak üzere, her yıl iki yeni menü çıkartıyoruz” diyor. Özsüt, sütlü tatlılarda kazandibi, sütlaç, keşkül, tavukgöğsü, profiterol, pastalarda Karaorman serisi, şerbetli tatlılarda ekmek kadayıfı, peynir tatlısı ve sac arası gibi; yemeklerde ise et çeşitlerden makarnalara, aperatiflerden yöresel kahvaltılara uzanan zengin bir menü sunuyor. Ürünlerinde yalnızca taze çiftlik sütü, dalından koparılmış meyveler, yöresinden özenle seçilmiş yemişler ve gerçek çikolata kullandıklarını vurgulayan Aral’ın ifadelerine göre Karaorman pasta serisi ve sütlü tatlılar patisserie alanında en sevilen ürünlerin başında geliyor.
 

“Misafirlerimiz artık sevdikleri ve güvendikleri mekanların geniş bir ürün yelpazesinde, konforlu hizmet sunmasını tercih ediyorlar” diyen Aral, Özsüt’ün bir süredir bu ihtiyaçlara cevap verecek şekilde çalışmalar yürüttüğünü belirtiyor. Şubelerinde iki ayrı konsept bulunduğunu ifade eden Aral, şu açıklamayı yapıyor: “Fırın konseptimizde özel ekmek çeşitleri, kahvaltı, sandviç, el yapımı makarna ve pizzalar, salatalar, kırmızı ve beyaz et spesiyaller, yöresel yemekler, tortilla, burger, tost ve omlet gibi lezzetlerimizle; cafe konseptimizde ise kahvaltı çeşitleri, ekmek arası lezzetler, pizzalar ve pidelerimizin yanı sıra pastalar, sütlü tatlılar ve unlu mamullerimizle Türkiye’nin dört bir yanında misafirlerimize hizmet veriyoruz.”
 
“2019 yılı için kendimize büyük hedefler koyduk”
Özsüt’ün büyüme stratejisini belirlerken çok yönlü düşündüklerini dile getiren Aral sözlerini şöyle noktalıyor: “2019 yılı stratejilerimizi oluştururken, lokasyon bazlı araştırmalar yaptık. Hem yurt içi hem de yurt dışında mağaza sayımızı artırmayı hedefliyoruz. Hem Türkiye’de hem de yurt dışında büyüyeceğiz. Temel hedefimiz, mevcut güçlü yönlerimize yatırım yaparak, Özsüt’ün 80 yıllık geleneğini modern bir bakış açısıyla geleceğe taşımak.”



Yorum Ekleyin :

İçeriklere yorum ekleyebilmek için lütfen kullanıcı girişi yapın.