Porland modern çizgisi ve yenilikçi bakış açısıyla büyümeye devam ediyor
foodinlife.com.tr - haber / Eklenme Tarihi: 23.11.2018 11:20:20

Porland modern çizgisi ve yenilikçi bakış açısıyla büyümeye devam ediyor

Porland, tasarımdan üretim aşamasına kadar her ince detayı üstün teknoloji ve iş gücü ile ürünlerine yansıtan, sektörde trend belirleyici markalar arasında ilk sıralarda. Uzun yıllara dayanan kurumsal vizyonu ile Türkiye’nin önde gelen ve talep gören markalarından biri olan Porlan’ı ve yenilikçi ürünlerini Porland Satış Direktörü İsmail Taşkın Foodinlife okurları için anlatıyor.

 
Porland, 1992 yılında Gebze Dilovası mevkiinde 10 bin metrekare alan üzerine kurulu, 8 bin metrekare kapalı alanda sert porselen üretmeye ve dekorlamaya başlıyor. Üç yıl kadar çalışmalarına burada devam ettikten sonra başarılarının karşılığını alıyor ve sektörde söz sahibi kimliğini oluşturuyor. Porland bugün yüzde 100 yerli sermayeye sahip olup; bin 600 çalışanı ve 48 milyon adet toplam üretim kapasitesi ile gerek iç gerekse dış piyasada hak ettiği yere ulaşıyor. “Otel ve restoran grubunun sektördeki ismi gastronomi kesimidir” diyen Porland Satış Direktörü İsmail Taşkın, açıklamalarına şöyle devam ediyor: “Porland olarak, gastronomi sektörüne yoğun bir şekilde hizmet eden, bu alanda etkin bir firma olduğumuzu belirtmek isterim. Organizasyon sürecimizde, gastronomi sektörüne hizmet veren, uzmanlaşmış ayrı bir ekibimiz bulunuyor. Amacımız doğru noktaya, doğru ürünü, doğru hizmetle birlikte verebilmek ve hizmetin devamlılığını sağlayabilmek. Yeni açılacak tesislere sadece satış değil aynı zamanda bir nevi danışmanlık yaptığımız da söylenebilir. Konsepte, mekâna, lokasyona göre ürünler öneriliyor, bu kapsamda tecrübeli ekibimiz müşterilerimizi doğru bir şekilde yönlendiriliyor.”



 
“Müşteri öncelikle doğru ve kaliteli ürünler aldığına inanmalı”
Satış organizasyonları hakkında bilgi veren Taşkın, şu açıklamayı yapıyor: “İlk önce yaptığımız çalışma, müşterimizin neye ihtiyacı olduğu, nasıl bir konsept oluşturacağı, aklında nasıl bir ortam yaratmak istediği bilgilerine ulaşmak ve bu çalışmaya porselenin nasıl katkı sağlayacağını doğru analiz etmek. Bu noktada da gerek görsel gerekse de operasyonel anlamda doğru ürünü önermek ve ortaya konsept ile bütünleşmiş bir çalışma çıkarmak bizlere düşen görevdir. Müşterimiz öncelikle doğru ve kaliteli ürünleri aldığına inanmalı, zihninde alacağı ürünleri konseptine oturtmalı. Bu aşamadan sonra da satış geliyor.” Satışın, bu çalışmanın detay bölümünü oluşturduğunu söyleyen Taşkın, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Porland olarak firmamız adet, fiyat, tutar gözetmeksizin her türlü koşulda, her siparişte standart uygulama ve standart hizmet anlayışını müşterilerine tam anlamıyla yansıtmanın mutluluğunu yaşıyor ve yaşatıyor. Bir başka ayırt edici özelliğimiz ise işletmelere aldıkları ürünün devamlılığını sağlamaktaki başarımız. Yeni bir işletme, ilk alımında ürünlerimize ciddi bir bütçe ayırmaktadır. Seçmiş olduğu modelin bir veya birkaç yıl sonra üretimden kaldırılması, o işletmenin elindeki tüm malzemeleri yenilemesi anlamına gelmektedir. Bu durum hiç de etik olmayan bir yaklaşımdır. Firmamız, ürünlerinde, işletmelere bu konuda çok önemli bir güvence veriyor.”
 
Porland’da ürün grubu, porselen üretimi ve porselen dışı ürünler olmak üzere, ana hatları ile ikiye ayrılıyor. Porselen üretiminin dışında, ürün gamındaki ev gereksinimine yanıt verebilen masa üstü, mutfak, ev-dekor, tekstil ve banyo kategorisindeki ürünler de satış yelpazesinde. Bu ürünleri sürekli gelişmekte ve farklı kategoriler de bulundurduklarını belirten Taşkın, “Üretim tesislerimizin Bilecik’te olması, ürünün devamlılığı açısından çok büyük önem arz ediyor. Talep edilen desenleri/dekorları ya da formları çok hızlı bir şekilde tüketiciye servis edebiliyoruz. Bu durum iş ortaklarımıza, müşterilerimize lojistik anlamda da büyük avantaj ve kolaylık sağlıyor. Porland olarak müşteri özelinde ise özgürce alışveriş yapabilme olanağı sağlayarak yenilikçi bakış açımızı da yine ortaya koyuyoruz. ‘Takımını Oluştur’ konseptimiz ile hemen her koleksiyonumuzdaki tekli satın alma özelliği sayesinde, müşterilerimiz kendi zevkleri, yaşam alışkanlıkları ve bütçelerine göre diledikleri koleksiyondan, diledikleri kadar ürün alıp, kendi takımlarını oluşturabiliyorlar” diyor.
 
“Koleksiyonlar tarza göre belirleniyor”
Porland, genç ve dinamik bir marka olmasının yanı sıra geniş bir hedef kitleye hitap ediyor. Bu sebeple koleksiyonlarını yaş ya da alım gücüne göre değil, tarza göre belirlemeyi tercih ettiklerini ifade eden Taşkın, “Modern, etnik, romantik ve klasik stillerde ve farklı kategorilerde olmak üzere, pek çok ürünümüz mevcut. 2018 yaz koleksiyonumuzu, dünya trendleri ile aynı anda, galaksi sisteminden ilham alan Cosmos koleksiyonumuz ile başlattık. Hemen ardından Christina, Pure, Seasons ve Posh koleksiyonlarımızın lansmanını yapacağız. Ayrıca, küçülen evler ve aileler için tek kişilik kullanıma uygun yemek takımı setlerini tekli satın alabilme özelliği ile ön plana çıkarıyoruz. “Kendi takımını kendin yarat” söylemi ile yola çıkarak müşterilerimize tek tek satın alabilme seçeneği sağlayıp, özgür seçimlerle rahat alışveriş deneyimi yaşayabilmelerini arzu ediyoruz” şeklinde açıklama yapıyor.
 
“Yurt dışında gastronomi ve ev kesimi alanında yaygınlaşmayı hedefliyoruz”
Ar-Ge çalışmalarımız doğrultusunda ürün gamlarını daha da çeşitlendirerek, yurt içinde metrekare bazlı büyümeye devam ederken, yurt dışında ise hem gastronomi hem de ev kesimi alanında yaygınlaşmayı hedeflediklerini belirten Taşkın, son olarak gelecek planlarına yönelik olarak şu bilgileri aktarıyor: “Porland olarak yurt içi satış kanallarımızı konsept mağazalarımız, corner’larımız ve bayilerimizle büyüyerek geliştiriyoruz. Sayıları yıl sonunda 40’ı bulması planlanan perakende mağazalarımız büyük m2’lerde ve Türkiye’nin en prestijli AVM’lerinde yer alıyor. İhracat faaliyetlerimizi de farklı bölge sorumlularına ayırdığımız, konusunda deneyimli ekiplerimiz ile yürütüyoruz. Yurt dışında restoranlar, oteller, pek çok kurum, kuruluş ve alışveriş zincirleri müşterilerimiz arasında. Ayrıca yurt dışı mağaza açma planlarımız da söz konusu İngiltere pazarı ilk etapta değerlendirmek istediğimiz bir pazar çünkü hâlihazırda İngiltere’de gastronomi alanında yüzde 7’lik bir Pazar payına sahibiz. Online kanalımızda, www.porland.com.tr’deki satışımız ise yine çok büyük bir pay almayı planladığımız bir alan. Bu kanaldaki satışlarımızı geliştirmek için verimli çalışmalar içerisindeyiz. “
 


Yorum Ekleyin :

İçeriklere yorum ekleyebilmek için lütfen kullanıcı girişi yapın.