Food in Life - Yiyecek, İçecek, Mekan ve Gastronomi Kültürü Portalı -
foodinlife.com.tr - haber / Eklenme Tarihi: 05.12.2017 10:35:54

Donipa, dondurulmuş doğal ürünleriyle fark yaratıyor

Sektöre ilk dondurulmuş pasta satışı yapan ve ithal eden firmalardan biri olduklarını söyleyen Donipa Gıda Genel Müdürü Cem Ahat, "Şu an bin palet stok taşıyan, (-18) C ve (+4) C depoları olan toplamda bin 500 metrekare alan içinde faaliyet gösteren bir şirket olduk" diyor.

Donipa Gıda 2003 yılında kurularak, 60 metrekarelik soğuk hava deposu ve 1 araç ile faaliyetlerine başlıyor. Donipa Gıda Genel Müdürü Cem Ahat, ilk hedefleriyle ilgili şu bilgileri paylaşıyor: “İstanbul’da öncelikli hedef müşteri olarak otelleri seçmiştik. O dönem İstanbul’da toplam 32 adet 5 yıldızlı otel bulunuyordu. Kısa sürede İstanbul’da 23 kişilik bir kadro ve 7 adet dağıtım aracı ile dağıtım yapar hale geldik. Şu an bin palet stok taşıyan, (-18) C ve (+4) C depoları olan toplamda bin 500 metrekare alan içinde faaliyet gösteren bir şirket olduk. Bununla birlikte Antalya, İzmir, Ankara, Bursa gibi büyük şehirlerde kendi markamızla ürettiğimiz ürünleri satan bayilerimiz oluştu. Sektöre ilk dondurulmuş pasta satışı yapan ve ithal eden firmalardan biriyiz. Ayrıca kendi markamızla Yunanistan’dan ürün ithalatı yapan ve devam ikinci firmayız.”

“Sektörün kalite anlayışını yukarıya taşıdığımıza inanıyoruz”
Müşterilerinin taleplerinin başında dondurulmuş patates geldiğini ifade eden Ahat, “Bugün 5 patates fabrikası ile çalışabilen ve bir yurt dışı üreticisinin de Türkiye distribütörlüğünü yapabilen tek firmayız. Dondurulmuş sebze ve meyve zaten ilk ürünlerimiz olduğundan her zaman müşterilerimizin ilk istediği ürünlerden. Bu konuda kardeş firmamız olan Işık Gıda’nın üretim ve ithalat gücünden yararlanıyoruz” diyor. Dondurulmuş unlu mamullerin son dört yıl içinde şirketleri için önemli bir ürün grubu olduğunu ve farklı müşteri profillerine ulaştıklarını söyleyen Ahat, açıklamalarını şöyle sürdürüyor: “Dondurulmuş doğal mantarlarla ise sektörün kalite anlayışını yukarıya taşıdığımıza inanıyoruz. Bunun dışında dondurulmuş meyve püreleri, dondurulmuş et ve tavuk ürünleri, dondurulmuş aperatifler, dondurulmuş deniz mahsullerini de portföyümüzde bulunduruyor ve satışını yapıyoruz.”

“Dondurulmuş gıda bazında ithal ürünlerde yenilikçi ürünler hedefimiz”
Donipa Gıda’da, her ürünün kalitesinden ve tüketicinin tabağına kadar uzanan süreçten sorumluluk hissederek kontrollerini yapıyor. Çalıştığı her fabrikayı kendi fabrikası gibi görüp bir Ar-Ge görevi de üstlenen Donipa Gıda, ürün ithalatlarını dünyadaki önemli fuarları gezerek ve buralardan uygun ürünlerin piyasa araştırmasını yaparak süreci ilerletiyor. Ahat, bu süreci şöyle anlatıyor: “Dondurulmuş gıdanın ithalatının daha maliyetli olduğunu görmek de gerekiyor. Buna rağmen sektöre yeni ürünler sunmak için hem ithalat yapıyoruz. Bunun yanı sıra sürekli trendleri takip ediyor, araştırmalar yapıyoruz.”

“Menüleri farklı kılmak için çalışıyoruz”
Dondurulmuş gıdanın üretim amacının işletmelerin mutfaklarındaki zaman, insan gücü, kaliteli ürün ve mümkün olduğunca sabit maliyetli ürün sağlamak olduğunu vurgulayan Ahat, sektöre ve şeflere sağladıkları kolaylıkları ise şöyle anlatıyor: “Her müşterimizle onları menülerini farklı kılacak noktalarda bir beyin fırtınası yapıyoruz. Bu hem şef hem de işletmeci bazında olabiliyor. Tabii ki bu derin bir tecrübe, deneyim ve ürün bilgisi gerektiriyor. Ayrıca sezonun olumsuz fiyatlarından müşterilerimizin en az etkilenmesi için önemli miktarlarda stok yapmamız da gerekiyor.”

Yorum Ekleyin :

İçeriklere yorum ekleyebilmek için lütfen kullanıcı girişi yapın.