Food in Life - Yiyecek, İçecek, Mekan ve Gastronomi Kültürü Portalı -
foodinlife.com.tr - haber / Eklenme Tarihi: 13.11.2017 11:14:41

BENEO Türkiye yeme alışkanlığı üzerine araştırma yapıyor

Türkiye’de 24–35 yaş grubunun yüzde 11’i haftada en az üç akşam yemek yemiyor. Türk halkının yüzde 50’si can sıkıntısından atıştırırken, Almanya’da bu oran yüzde 20’nin altında. Türkiye’de artan yaşla birlikte atıştırma eğilimi de yükseliyor. Kendimizi şımartmak için atıştırıyoruz.

Dünyanın önde gelen fonksiyonel bileşen üreticilerinden BENEO, farklı yaş grupları ve bölgesel eğilimleri göz önüne alarak küresel atıştırmalık alışkanlıklarını inceleyen bir araştırma gerçekleştirdi. Bu yıl sonuçlanan ve dünya çapında 22 ülkeyi kapsayan araştırmaya Türkiye’den bini aşkın kişi katıldı. Hızlı tüketim ürünü - FMCG guruları bu araştırmada, dünyanın öğün atlama ve atıştırma eğilimlerini mercek altına aldı.

Araştırmadan elde edilen ilginç sonuçlara göre, dünya çapında 18–34 yaş arasındaki tüketicilerin büyük bir çoğunluğunun haftada en az üç kez kahvaltı es geçtiği gözlemleniyor. Avrupa’da, haftada en az üç kez sabah saatlerinde atıştıranların büyük bir çoğunluğunu yine 18–34 yaş arasındaki tüketiciler oluşturuyor. Tüm ülkelerden elde edilen demografik veriler, sabah saatlerinde atıştıranların sayısının, kahvaltı öğününü haftada en az üç kez geçiştirenlerden daha yüksek olduğunu ortaya koyuyor. Bu durum da tüketicilerin sabah saatlerinde kahvaltının ardından atıştırma eğiliminde olduğunu gözler önüne seriyor.

Gençler öğle yemeğini kahvaltıya tercih ediliyor

Beneo’nun Araştırmasına göre; Türkiye’de 25–34 yaş arasındaki kişilerin yüzde 18’i haftada en az üç kez kahvaltıyı es geçerken ilerleyen yaşla birlikte kahvaltıya verilen önem artıyor. İngiltere’de 18–24 yaş arasındaki tüketicilerin yüzde 42’si kahvaltıyı haftada en az üç kez atlarken, yine aynı yaş aralığında Türkiye’de bu oran sadece yüzde 10.

Dünya genelinde, öğle saatlerinde atıştırma eğiliminin, 55 yaş üstüne kıyasla 18–24 yaş grubunda daha yaygın olduğu görülüyor. Türkiye’de 65 yaş üstünün yüzde 50’si haftada en az üç kez sabah saatlerinde atıştırmayı tercih ediyor.

Öğle yemeğini haftada en az üç kez atlayanların sayısı ise kahvaltıyı es geçenlere kıyasla çok daha düşük. Sonuçlar genel olarak tüketicilerin öğle yemeği alışkanlıklarının daha yaygın olduğunu gösteriyor. Dünya çapında insanlar öğle saatlerinde açlık hissederek, kahvaltının tam tersine geçiştirmek yerine yemek yemeyi tercih ediyor. Araştırmayı yürüten uzmanlara göre elde edilen bu veriler, öğleden sonra atıştırma eğiliminin sağlıkla değil daha çok kendini şımartmakla ilgili olduğunu işaret ediyor.

(Dünya)

Yorum Ekleyin :

İçeriklere yorum ekleyebilmek için lütfen kullanıcı girişi yapın.