Electrolux
Öztiryakiler
Food in Life - Yiyecek, İçecek, Mekan ve Gastronomi Kültürü Portalı
Inoksan
 
Koza Gıda
Hisar
 
Lider Çikolata
Dolfin Gıda
 
Impeks
Tadco Food
 
Ekol Gıda
Bestfoods
 
Yer Fıstığı Üretimi Yüzde 30 Arttı
Eklenme Tarihi : 14.12.2012 - 07:21:08
Türkiye'deki yer fıstığı üretiminin yüzde 44'ünün gerçekleştirildiği Osmaniye'de, üretim alanı ve miktarı geçen yıla oranla yaklaşık yüzde 30 arttı.
Bugün Gazetesi Haberine Göre; Osmaniye genelinde, geçen yıl 93 bin 308 dekar alanda 36 bin 75 ton yer fıstığı üretim yapılırken, hasadın tamamlandığı bu yıl 121 bin 95 dekar alanda yaklaşık 46 bin 900 ton ürün hasat edildi. Tarım Gıda ve Hayvancılık İl Müdürü İbrahim Sağlam, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Osmaniye'nin tescilli ürünü olan yer fıstığının kent ekonomisinin en önemli gelir kaynaklarından biri olduğunu söyledi.

Türkiye'deki yer fıstığı üretiminin yüzde 44'nün kentten karşılandığını kaydeden Sağlam, üreticilerin tescilli ürünlerine sahip çıktığını, bunun da ekim alanlarının ve hasadın artmasını sağladığını bildirdi.

Yer fıstığının kullanım alanlarının genişlemesinin de üretime yansıdığını anlatan Sağlam, şu bilgileri verdi:

''Yer fıstığından draje, hurma ve cezerye gibi ürünlerin üretilmesi, tarım ile sanayinin bütünleşmesini sağlayarak ürün fiyatının artmasını sağladı. Ayrıca yer fıstığı yetiştiricisine sertifikalı tohum dağıttık ve fıstık yetiştirilmesi konusunda eğitimler verdik. Bu da ekim alanının ve verimin artırılması için gerekli çabayı beraberinde getirdi. Geçen yıl 93 bin 308 dekar alanda 36 bin 75 ton yer fıstığı üretimi yapılırken, hasadın tamamlandığı bu yıl ise toplam 121 bin 95 dekar alanda yaklaşık 46 bin 900 ton yer fıstığı hasadı yapıldı. Yani yapılan çalışmalar neticesinde yer fıstığı üretimi de ekim alanı da yaklaşık yüzde 30 arttı.''

Fiyatı, kalitesine göre değişen kabuklu yer fıstığının kilosunun ortalama 2,80 liraya satıldığını belirten Sağlam, çiftçilerin bu yıl yapılan üretimle yaklaşık 131 milyon lira gelir elde edeceğini ifade etti.

Uzun kış gecelerindeki sohbetlerin vazgeçilmez çerezlerinden olan kavrulmuş yer fıstığı için üretimin yüzde 75'inin ayrıldığını, geriye kalan kısmın ise sanayi ürünü olarak kullanıldığını hatırlatan Sağlam, kavrulmuş yer fıstığı fiyatının 8 lira olduğunu ve tam kurutulduğu için bu yıl toplanan ürünün gelecek hasada kadar tazeliğini koruyacağını dile getirdi.

Sağlam, yer fıstığı hasat mevsiminin sona ermesi nedeniyle fiyatların da yüzde 10 civarında artmasının beklendiğini belirterek, ''Fiyatı artacağı için yer fıstığı üreticisi 2013'e keyifli girecek'' dedi.

Fıstık üreticilerine destekleme ödemesi yapıldığını da kaydeden Sağlam, şöyle devam etti:

''Birçok konuda üreticilerimize desteklemelerimiz var. Çiftçimizin tohumluk yer fıstığı üretimine de önem vermesi gerek. 1 kilogram tohum üretimi için 80 kuruş destekleme alacaklar. Aynı zamanda sertifikalı tohum eken üreticimize dekara 8 lira destek var.''

YER FISTIĞI

Sadece kuru yemiş olarak tüketime sunulmayan yer fıstığı, çikolata ve cezerye gibi şekerleme sektörü başta olmak üzere her alanda kullanılıyor. Yüzde 46-56 oranında yağlık bir ürün olan yer fıstığı, yağ oranı en yüksek bitkiler arasında bulunuyor. Bu özelliği nedeniyle de dünyada kullanılan bitkisel ham yağın yüzde 20'sini yer fıstığı yağı oluşturuyor.

Fıstığın kabuğu, dolgu maddesinde, sunta ve katı yakıt yapımında kullanılıyor. Yaprağı, kurutularak yumurtacı tavuklara yem olarak veriliyor. Bu bitkiyle beslenen tavuğun yumurtasının sarısı da daha koyu renkte oluyor.
+ Yorum Ekleyin :
İçeriklere yorum ekleyebilmek için lütfen kullanıcı girişi yapın.
Kullanıcı Adı :
Şifre :
 
Diğer Haberler
Hazz Macarons, rengarenk ve lezzetli makaronlarıyla EDT Expo’yu süslüyor
Erlenbacher, doğal ürünleriyle Türkiye pazarına hazırlanıyor
Aşpafed Kütahya mutfağını tanıttı
Keks Bakery, tatlı lezzetleriyle gelişiyor
Hayri Kaptan’da yenilikler devam ediyor
İmpeks, Japon mutfağı ürünlerinde atılıma hazırlanıyor
Gimaş, mutfak ve gemiler için tedarikçi olarak EDT Expo’da
Duru Bulgur, EDT Expo’da ziyaretçilere Duru Dual’i sunuyor
Altınmarka, yurt dışında büyümeyi amaçlıyor
Richs’s, EDT Expo’da en yeni ürünü pişirme kremasını tanıtıyor
Soyyiğit Group, yeni üretim tesisi projesiyle iddialı geliyor
Koza Gıda, yenilikleriyle EDT Expo’da yer alıyor
Aroma, her tüketicinin evinde yer alma hedefinde
Pasta Sanatı, Gastrobosphorus Patisserie Yarışması'nda üçüncülüğe imza attı
Polat Renaissance, Gastrobosphorus Patisserie'nin ikincisi oldu
Gastrobosphorus Patisserie Yarışması’nda birincilği Mövenpick kazandı
Orkide, tesisleri ve ürün gamlarıyla gelişmeye devam ediyor
Unifo Gıda, toz grubuyla EDT Expo’da
RATIONAL, 2015 Mutfak İnovasyonları Ödülü kazananı
Aşfaped yöresel lezzetleri buluşturuyor
Sunar Grup, beş şirketiyle EDT Expo’da
La Lorraine, Türkiye pazarına emin adımlarla hazırlanıyor
Mutfağın yıldızları 27 Mart'ta Osmanlı mutfağı yarışmasıyla EDT EXPO'da
Patisserie dünyasının gözleri EDT EXPO’da: Gastrobosphorus Patisserie Yarışması devam ediyor
Ülker Eksper, EDT Expo’da planlı yapısıyla beğeni topluyor
g2m, Lokum Et ve Cater Fresh’i tanıtıyor
Mnd Gıda, kahvaltıya hayat vermeye devam edecek
Gıda360, emin adımlarla büyümek istiyor
Nefista’da lezzet ve çeşit çok
Pınar, güven duygusunu ev dışı tüketim sektörüne yaymak istiyor
Cakes&Bakes, ürün çeşidini arttırma hedefinde
Black Box Yarışması’nda üçüncülüğü Ataköy Sheraton kazandı
Elite World İstanbul ve Barry Callebaut ortaklığı çikolataya doyurdu
Crowne Plaza, EDT EXPO’da düzenlenen Black Box Yarışması’nda ikincilik ödülünü aldı
EDT EXPO’da gerçekleşen 2. Black Box’ın birincisi Pera Palace oldu
EDT Expo şöleni, açılış töreniyle başladı
Gıda360 etkinlik alanlarını genişletmek istiyor
Omnivore, 10. yılını Paris'te kutladı
ABD’ye su ürünleri ihracatına THY dopingi
Eker, Ev Dışı Tüketim Fuarı’nı lezzetlendirecek
 
İmren Marmara
Lider Çikolata
3. Ev dışı tüketim gıda ürünleri,sarf malzemeleri, ekipmanları üreticileri ve tedarikçileri fuarı
Antakya Bakkalı

 
Dergiler Haber Portalları Web Video Etkinlik
Ana Sayfa  .   Haber  .   Yazarlar  .   Röportaj  .   Dosya  .   Organizasyon  .   E-Dergi  .   Künye  .   TV  .   Kitap
Tasarım ve Kodlama : BzLabs Interaktif <info@bzlabs.com>
©2007 - 2015 Gökmen Sözen Görsel Çözüm Hizmetleri <info@foodinlife.com.tr> . Her hakkı saklıdır, izinsiz kullanılamaz.