Electrolux
Öztiryakiler
Food in Life - Yiyecek, İçecek, Mekan ve Gastronomi Kültürü Portalı
Sektör Firmaları Pastaneciliği Değerlendirdi…
Türkiye’de pastacılık gün geçtikçe ilerliyor. Pek çok yeni pasta butikleri açılırken ekipmanlarda bu gelişime ayak uydurmak için geliştiriliyor. Türkiye’deki pastanecilik sektörünün dünyaya oranla nerede olduğunu ve hangi şartlarda daha hızlı gelişim gösterebileceğini merak ettik. Otel, kafe, catering sektörü ile pastanecilik sektörünü gıda ve ekipman yönünden karşılaştırıldığımızda birçok fark olduğunu öğrendik. Konuyla ilgili sektörün köklü firmalarının birkaçından konu hakkında fikirlerini aldık. Tahsin Öztiryaki, pastane sektörünün son yıllarda hızla gelişme gösterdiğini düşünüyor. Öztiryakiler Murahhas Üyesi Tahsin Öztiryaki, pastanecilik sektörünün özellikle son yıllarda hızla gelişme gösterdiğini düşünüyor. “2010 yılında piyasada bazı pastane zincirlerinin mağazalaşma rakamlarını kendilerine hedef olarak 50 adet gösterdiği dikkate alındığında bu sektördeki büyüme hızını basit bir şekilde gösteriyor” şeklinde konuşan Tahsin Öztiryaki, bunun yanı sıra kahve kültürünün de ülkemizde yaygınlaşmasının pastanecilik sektörünün gelişimine katkı sağlayacağına inanıyor. Sektörde rekabet arttıkça alternatif markaların çoğaldığını söyleyen Öztiryaki, bu rekabetin işletmeleri teknolojiden faydalanmaya ittiğini belirtiyor. Sektörde yenilikleri takip eden ve yeni ürünleri bünyesine hızla katan firmaların en fazla ekipman konusunda yenilikleri takip etmesi gerektiğini düşünen Tahsin Öztiryaki, özellikle pastanelerin fırınlar konusunda hassas davrandıklarını gözlemlediğini belirtiyor. Müşterinin gözü önünde pişirme ve taze sunma yoluna gitmenin buna önayak olduğunu düşünen Öztiryaki, bunun için müşterilerine pek çok alternatif sunduklarının da altını çiziyor. Müşterilerine yenilikler konusunda pek çok alternatif sunan Öztiryakiler’in geçen yılla karşılaştırıldığında sadece pastanecilik ekipmanları adına yüzde 70 artış gösterdiklerini belirten Öztiryaki, söz konusu nlu mamul olduğunda sektörde bazı eksikliklerin görüldüğünü söylüyor. Artan unlu mamul zincirlerinin ihtiyaçlarının ithalat yolu ile çözmeye başladığını söyleyen Tahsin Öztiryaki, yapılan örneklerin incelendiğinde ülkemizin ve sektörün bu konuda hiç geride kalmadığını ve mevcut üretim yöntemleri ile ilgili çok başarılı olunabileceğine inanıyor. Son yıllarda unlu mamuller konusunda ülke sektörünün çok yol aldığını bir kez daha vurgulayan Tahsin Öztiryaki, operasyon anlamında çok profesyonel çalışmalar içerisinde olan yerli firmalarımızın kendilerine çözüm ortağı olabilecek tedarikçiler aramakta olduğunu, bu konuda Öztiryakiler proje grubu ile müşterilerine doğru çözümler sunduklarını belirtiyor. Hakan Sakarya; “Sektörün desteğe ihtiyacı var” Lider Çikolata Genel Müdürü Hakan Sakarya, Türkiye’deki pastanecilik sektörünün oldukça yavaş geliştiğini düşünüyor. Beklentileri karşılayamayan pastanecilik sektörünün ülkemizdeki imkanlara oranla daha hızlı gelişim göstermesini bekleyen Sakarya, Avrupa’daki yenilikleri pastacılarımızın takip edemediğini söylüyor. İşletmecilerin bu konuda mutfak çalışanlarının fikirlerini göz önünde bulundurmasına ve sektörün desteğe ihtiyacı olduğuna dikkat çeken Sakarya, otel, kafe, catering gibi daha profesyonel alanlara bakıldığında kurumsal işletmelerin ustalarına daha çok imkan sağladığını belirtiyor. Sağlanan bu imkanlar sayesinde şeflerin sektörü ve yenilikleri rahatça takip edebildiğini ve isim yapabildiğini söyleyen Hakan Sakarya, bunun aksine pastanelerimizdeki eğitim düzeyinin düşüklüğünün ve imkansızlıkların sektörün gelişmesine engel olduğunu belirtiyor. Pastanelerimizin artık kafe konseptine dönmeye başladığını düşünen Hakan Sakarya, sektörün bu eğilimi sebebiyle pastaneciliğin geri planda kaldığını düşünüyor. Otel, kafe ve cateringlerde kullanılan ekipmanlar ile pastane ekipmanlarını da değerlendiren Hakan Sakarya, büyük pastane zincirleri haricindeki işletmelerin ekipman konusunda zayıf olduğunu ve otel, kafe, catering mutfaklarındaki ekipmanların pastanelere oranla daha verimli ve kaliteli olduğun söylüyor. Bunun sebebini kurumsal işletmelerin ekipmanlara dahi büyük bütçe ayırabilmesinden kaynaklandığını söyleyen Sakarya ekipmanların Avrupa ile kıyaslandığında aşağı kalır bir yanı olmadığının altını çiziyor. Hakan Sakarya, otel mutfaklarının bütçe kısıtlaması olmamasının ürünler konusunda pastanelere oranla daha yaratıcı olmalarına imkan sağladığını düşünüyor. Harika Güral; “Dünya pastanelerinde ne varsa bizim pastanelerimizde de var” Güral Porselen Satış Pazarlama Sorumlusu Harika Güral, Türkiye’deki pastanecilik sektörünün de gastronomi ve turizm sektörlerine paralel hızla geliştiğini düşünüyor. Marka yatırımı yapan, zincir mağazalar kuran kalite ve lezzet standartları olan firmaların arttığını söyleyen Harika Güral, butik ve houte-couture pastacılık kavramının da oldukça geliştiğini, yenilikçi pastacıların tasarım ve sunumlara da oldukça dikkat ettiklerini ekledi. Günümüzde artık istenilen ekipman ve malzemeye kolaylıkla ulaşıldığını belirten Harika Güral, yatırımcılara yönelik yapılan fuar organizasyonlar aracılığı ile ekipman ve gelişen teknolojiler hakkında bilgi sahibi olunduğunu düşünen Harika Güral, Güral Porselen olarak personellerini yurt dışına göndererek dünya şefleri ile çalışmalarını sağladıklarını söyledi. Dünya pastanelerinin sahip olduğu her şeyin Türkiye’de de mevcut olduğunu söyleyen Harika Güral, farklı tekniklerin araştırılıp sürekli sektörün geliştirildiğini ancak otel, kafe ve pastane işletmecilerinin yurt dışı tecrübelerini personellerine aktarmaları gerektiğinin de altını çizdi. Bunun yanı sıra Harika Güral, işletmecilerin pasta imalatçılarından farklı ürünler talep etmesinin ekipman tedariği ve pasta yapımında yenilik arayışlarının önünü açacağını düşünüyor. Ersin Aktürk “Kaliteli ürün ancak kaliteli ekipman kullanılarak elde edilebilir” Winterhalter Türkiye Genel Müdürü Ersin Aktürk, Türkiye’deki pastane sektörüne bakıldığında modern ve gelişmiş işletmelerin de bulunduğunu, birbiri ardına şubeleşen pastane tarzındaki işletmelerin sektöre yeni heyecanlar kattığını düşünüyor. Ülkemizde pastane sektörünün köklü bir geçmişe sahip olduğunu söyleyen Ersin Aktürk, bu köklü geleneğin devam etmesi halinde işletmelerin kaliteli işler çıkaracağına inandığını belirtiyor. Sektöre ilişkin yüksek okulların açılması gerektiğini de savunan Ersin Aktürk, eğitimli personellerin sektörün çıtasını yukarı çekeceğini vurguluyor. Bir ürünün kaliteli ekipman ve personel ile kaliteli çıkabileceğini düşünen Ersin Aktürk, Türkiye’de bu konunun ihmal edilmesinden ve maalesef kaliteli ekipmanların maliyeti arttırdığı gerekçesi ile tercih edilmediğinden şikayetçi. Oysaki kaliteli ekipmanların her açıdan işletmeye fayda sağladığını belirten Ersin Aktürk, yüksek görünen fiyatı, makinenin enerji sarfiyatları ve ürün kalitesinde yakaladığı standart ile birlikte düşünüldüğünde kuruma ciddi fayda sağladığını söylüyor.Ersin Aktürk, konuyu şu şekilde açıklıyor; “ A sınıfı bir bulaşık makinesinin harcadığı su ve deterjan miktarı ile 3. sınıf bir makinenin kullanımı aynı olmuyor. Orta vadede A sınıfı kaliteli makine, kendi maliyetini kurtarıyor, sonraki dönemde enerji ve sarf malzemeden edeceği kar ise firmaya kalıyor.” Diyor.
Hazırlayan : Selcan Karaburun - 10.05.2011
Diğer Dosyalar :
Hazırlayan : Gözde Orhan - 31.07.2014
Hazırlayan : Gözde Orhan - 02.06.2014
Hazırlayan : Gözde Orhan - 15.04.2014
Hazırlayan : Gözde Orhan - 15.03.2014
İmren Marmara
worldchocolatemasters.com
APM
Antakya Bakkalı

 
Dergiler Haber Portalları Web Video Etkinlik
Ana Sayfa  .   Haber  .   Yazarlar  .   Röportaj  .   Dosya  .   Organizasyon  .   E-Dergi  .   Künye  .   TV  .   Kitap
Tasarım ve Kodlama : BzLabs Interaktif <info@bzlabs.com>
©2007 - 2014 Gökmen Sözen Görsel Çözüm Hizmetleri <info@foodinlife.com.tr> . Her hakkı saklıdır, izinsiz kullanılamaz.